• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

فداکاری جدید سعودی‌ها در اوپک پلاس

  • کد خبر : 6578
  • 17 دی 1399 - 6:09
فداکاری جدید سعودی‌ها در اوپک پلاس

عربستان سعودی به منظور متقاعد کردن اکثر تولیدکنندگان اوپک پلاس برای ثابت نگه داشتن تولید در بحبوحه شیوع ویروس جهش یافته کرونا، تولید نفت خود را به صورت داوطلبانه در ماههای فوریه و مارس کاهش خواهد داد.

به گزارش رویداد خبر دو منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اظهار کردند عربستان سعودی تولیدش را در دو ماه آینده بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز علاوه بر سهمیه کاهش فعلی، کاهش خواهد داد.

وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد دو کشور تولیدکننده نفت شامل روسیه و قزاقستان اجازه یافتند تولیدشان را مجموعا ۷۵ هزار بشکه در روز در فوریه و ۷۵ هزار بشکه در روز در مارس افزایش دهند.

طبق بیانیه اوپک پلاس که توسط رویترز مشاهده شد، سایر اعضای اوپک پلاس تولیدشان را ثابت نگه خواهند داشت به این ترتیب مجموع کاهش تولید این گروه تا مارس بدون در نظر گرفتن کاهش تولید اضافی از سوی عربستان سعودی، به حدود ۷.۰۵ میلیون بشکه در روز بالغ می شود.

این توافق غیرمعمول پیچیده در اوپک پلاس پس از بن بست مذاکرات روز دوشنبه وزیران نفت این گروه و ادامه مذاکرات در روز سه شنبه حاصل شد. روسیه و قزاقستان خواستار افزایش تولید گروهی به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در فوریه بودند در حالی که سایر اعضا با افزایش تولید مخالف بودند.

در یک سند داخلی اوپک پلاس که در چهارم ژانویه توسط رویترز مشاهده شده بود، به تشدید ریسکهای منفی اشاره و تاکید شده بود اجرای مجدد تدابیر قرنطینه در سراسر قاره های جهان به بهبود تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ لطمه خواهد زد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه خواستار احتیاط تولیدکنندگان شده و اظهار کرده بود تقاضا برای سوخت همچنان شکننده مانده و تاثیر نوع جدید ویروس کرونا غیرقابل پیش بینی است.

نوع جهش یافته ویروس کرونا که نخستین بار در انگلیس و آفریقای جنوبی گزارش شد، به سایر کشورها شیوع پیدا کرده است.

تولیدکنندگان اوپک پلاس از ژانویه سال ۲۰۱۷ تولیدشان را برای حمایت از قیمتها محدود کرده و مازاد عرضه را کاهش داده اند. با آسیب دیدن تقاضا برای بنزین و سوخت هواپیما تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت برنت ریزش کرد و این گروه ناچار شد در اواسط سال ۲۰۲۰ محدودیت تولیدش را به ۹.۷ میلیون بشکه در روز برساند.

بر اساس گزارش رویترز، نفت برنت ماه میلادی جاری که تولید اوپک پلاس ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت، قیمت بالای ۵۰ دلار در هر بشکه را حفظ کرده است. نفت برنت آخرین بار با چهار درصد افزایش، بالای ۵۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=6578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.