• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

عملیات ساخت یکصد هزار واحد مسکونی کلید خورد

  • کد خبر : 19311
  • 27 تیر 1400 - 16:51
عملیات ساخت یکصد هزار واحد مسکونی کلید خورد

با حضور وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک مسکن، عملیات اجرایی احداث صد هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن، آغاز شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن ـ هیبنا، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و خاوازی وزیر جهاد کشاورزی،محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن و همچنین مدیرعامل بانک کشاورزی، مراسم عملیات اجرایی احداث یکصد هزار واحد مسکونی ، آغاز شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی رفع موانع مشکلات شناسایی اراضی مورد نیاز در طرح اقدام ملی مسکن و امضای ساخت واحدهای مسکونی با پیمانکاران مطرح کشور را از نکات مهم در این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت های خوب شورای پول و اعتبار کشور در موافقت با تخصیص تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاران و پیمانکاران طرح اقدام ملی امیدوار هستیم ساخت مسکن در این طرح سرعت بیشتری بگیرد.

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم درخصوص نحوه شناسایی متقاضیان واجد شرایط مسکن در میان کارکنان این وزارت خانه ، شناسایی اراضی مازاد وزارت خانه و همچنین شناسایی و انتخاب پیمانکاران برای اجرای این طرح مواردی را توضیح داد.

بر اساس این تفاهم نامه که مدت آن از زمان اجرا ۳ سال است، مقرر شد تا اراضی مازاد وزارت جهاد کشاورزی بر اساس ماده ۶ قانون ساماندهی، تغییر کاربری یابد و در قالب طرح اقدام ملی مسکن به کارکنان معرفی شده وزارت جهادکشاورزی تعلق بگیرد.

بر اساس تفاهم نامه ساخت، نظارت و کنترل پروژه ها برعهده وزارت جهاد کشاورزی و تغییر کاربری، واگذاری عرصه زمین و در نهایت انتقال سند به متقاضیان، برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

بنا بر اعلام وزارت جهادکشاورزی، در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه، عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن کارکنان وزارت جهاد در استان های سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و هرمزگان، آغاز شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=19311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.