• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمت بازار در اولویت است

  • کد خبر : 5631
  • 08 دی 1399 - 10:55
عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمت بازار در اولویت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمتی در بازار است که آثار آن را در بخش کالاهای تولید داخل شاهد هستیم.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم حسینی» امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، افزود: شرایط تامین، تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب است و پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همچنین تشدید نظارت‌ها در ایام پایانی سال انجام شده است.

وی افزود: هماهنگی با دستگاه های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی و همچنین ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت تاثیر خوبی در تامین کالاها و اقلام مورد نیاز مردم و همچنین مواد اولیه کارخانجات برای افزایش تولید آنها داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند و ستاد تنظیم بازار را در این مسیر همراهی کنند، افزود: حذف بخشنامه های اضافی و خلق الساعه از دیگر عوامل مهم در تنظیم بازار و ایجاد تعادل در ماه های گذشته است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی ظالمانه ای قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان‌کرد: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و گران فروشی در خصوص کالاهایی است که در این شرایط جنگ ظالمانه بی‌انصافانه افزایش قیمت پیدا می‌کنند و دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در این حوزه ورود می‌کنند.

تشدید بازرسی‌های بازار در ایام پایانی سال

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد شد، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به سال و شب عید باشند که در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رزم حسینی همچنین تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در راستای تامین به موقع اقلام مورد نیاز و معیشتی مردم بسیار کارساز دانست و افزود: فضا در واقع به سمت واگذاری اختیارات به دستگاه‌های اصلی متولی می‌رود که تقسیم وظایف در همین راستا بوده است.

رسانه ای کردن نظارت‌ها برای ایجاد تاثیر مثبت در بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستگاه‌های نظارتی خواست که کنترل انبارها و بنکداران را به صورت هوشمند در دستور کار خود قرار دهند و عملکردهای خود را در این حوزه برای اطلاع مردم و ایجاد تاثیر مثبت در بازار رسانه ای کنند.

رزم حسینی همچنین مدیریت مدبرانه در حوزه بازار را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مدیریت با مداخله متفاوت است، مداخله باید در نقطه صفر ورود کالا انجام شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز اعلام شد که در کشور سالانه ۶۰ میلیون تن کالا مصرف می‌شود که در سال جاری این میزان به طور کامل تامین شده است.

۳۵ میلیون تن از این میزان کالا از تولیدات داخلی و ۲۵ میلیون تن نیز از طریق واردات تامین می شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=5631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.