• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

عرضه خصوصی نخستین ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه بیمه

  • کد خبر : 15855
  • 08 خرداد 1400 - 19:25
عرضه خصوصی نخستین ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه بیمه

دکتر عباس جم: عرضه خصوصی نخستین ارز دیجیتال ایرانی و رمزارز بین المللیBZB از طریق سامانه شبکه بومی رمزپایه زر و صرافی بین المللی بایننس از ساعت ۸ صبح روز شنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۰ در بارگاه ملکوتی امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) آغاز می شود.

به گزارش رویداد خبر ، دکتر عباس جم مدیر عامل برگ رمزپایه گفت: طراحی و پیاده سازی سامانه بلاکچین بومی و شبکه غیرمتمرکز زر از سال ۱۳۹۶ شروع و با همت نخبگان جوان ایرانی و ایجاد زیرساختهای بین المللی، افتخار می کنیم که موفق به ارائه نخستین رمزارز قابل معامله در صرافی های بین المللی شده ایم و با توکل به خداوند متعال، ساعت ۸ صبح روز هشتم خردادماه در حرم مطهر امام رضا (ع) عرضه خصوصی این رمزارز بین المللی که با پشتوانه بیمه ای و بر روی پلفرم بلاکچین کاملا بومی و ایرانی بلاکچین آغاز می گردد و معاملات آن از طریق کلیه کیفهای رمزپایه معتبر و صرافی های بین المللی بزرگ دنیا نظیر بایننس قابل انجام خواهد بود.

وی در خصوص تعریف و معرفی انواع رمزارزها گفت : طبق تعریف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رمزارزها یک نوع دارایی مالی هستند که بر بستری دیجیتال، غیر متمرکز و شفاف به نام زنجیره بلوک موجودیت می یابد. این دارایی ها میتوانند در شرایطی کارکرد پولی بخود بگیرند. در چارچوب الزامات و ضوابط فعالیت رمزارزها و ز دیدگاه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رمزارزها در طبقه بندی رمزارز جهان روا، رمز ارز بانک مرکزی و توکن های بهادار و دارای پشتوانه تعریف شده اند. در تحلیل ماهیت، استخراج و مبادله انواع رمزارزها و توکن ها از منظر فقه اسلامی و قوانین کشور که به تازگی توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر یافته و در اختیار مجلس شورای اسلامی برای تصمیم سازی و قانون گذاری قرار گرفته است بر این نکته که رمزارزهای جهان روا همانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و… در زمینه مالکیت با چالش های بزرگی همچون فقدان معتبر (عدم دارا بودن پشتوانه)، نبود عرف عام و عدم امکان احراز مالیت و  همچنین عدم مسئولیت پذیری قانونی و حقوقی در زمینه غرر نیز با نوسانات شدید و غیرضابطه مند مواجه هستند از لحاظ قانونی و شرعی با مشکل و شبهات متعدد مواجه هستند.

مدیر عامل برگ رمزپایه افزود : عمده رمزارزهای جهان روا (Crypto Currency) بدون پشتوانه هستند و معمولا میزان عرضه و تقاضا و پذیرش و توسعه کاربری آن در تعیین قیمت آنها نقش دارد و گذشته از ضوابط قانونی و مباحث شرعی آن، عملا سرمایه گذاری در حوزه معاملات آن ریسک بسیار بالایی دارد و صرافی های معتبر دنیا نظیر باینانس در ابتدای ثبت نام شرایط پذیرش ریسک را جزء الزامات آن قرار داده است که البته به دلیل شرایط ایران و عدم امکان پذیرش توسط کاربران ایرانی، عملا دسترسی به صرافی های رمزارز بین المللی نیز سخت گردیده که همین موضوع نیز ریسک موجود را برای کاربران ایرانی دوچندان می نماید.

دکتر جم ادامه داد: نوع دوم رمزارزها که اتفاقا استقبال گسترده ای از عرضه آنها در صرافی های بین المللی نیز شده است، توکن های بهادار مبتنی بر دارایی و یا ارزهای دیجیتال دارای پشتوانه (Crypto Asset)  نظیر تتر (USDT)، باینانس کوین و BUSD (با پشتوانه دلار) هستند که این دسته از رمزارزها دارای معتبر مشخص است و شبه های در رابطه با آنها به صورت ذاتی قابل تصور نیست و اینگونه توکن ها تحت نظارت و پاسخگویی ارائه دهندگان خود هستند و از طریق قراردادهای هوشمند متصل به قراردادهای پشتوانه ای خود هستند و در صرافی غیرمتمرکز باینانس (binance.org) در بخش اختصاصی تحت عنوان رمزارزهای دارای پشتوانه یا Smart Chain عرضه می گردد که دسترسی به این بخش برای کاربران ایرانی نیز فراهم می باشد.

مدیرعامل مؤسسه برگ رمزپایه اذعان داشت: توکن های بهادار BZB (BARG ZAYTOON BINANCE) و SZR (SMART ZAR) که توسط این مجموعه طراحی و در بخش رمزارزهای دارای پشتوانه صرافی بین المللی باینانس عرضه می گردد از نوع ارزهای دیجیتال مبتنی بر دارایی و با تضمین بیمه بوده و ارزش پایه آنها در داخل کشور از طریق ریال و در خارج کشور از طریق واحد BNB تضمین می گردد.

مدیر عامل برگ رمزپایه تصریح کرد: برای ارزهای دارای پشتوانه مجموعه باینانس هیچ کشوری را مسدود نکرده و شهروندان همه کشورها به همه امکانات آن قابلیت دسترسی دارند و شامل تحریم ها نمی شود و این امکان ویژه ای است تا افراد در سطح بین المللی سرمایه گذاری کرده و هر موقعی هم که نیاز داشتند مبلغ پایه را به نرخ تضمین شده دریافت نمایند.

دکتر جم ادامه داد: مؤسسه برگ زیتون رمزپایه در حال حاضر با دو شرکت بیمه ای ایران و البرز قرارداد دارد و برای نخستین بار در کشور بیمه زندگی را در بستر فناوری نوین بلاکچنین توکنایز نموده و به عنوان پشتوانه قرار داده است. همچنین چون در صرافی بین المللی بایننس (بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری شده جهان از نظر حجم و تعداد معاملات) به میزان مورد نیاز رمز ارزهایی که منتشر می شود واحد بایننس کوین یا BNB برای پشتوانه قرار داده شده است و کاربران با آسودگی خاطر می توانند این سرمایه گذاری را انجام دهند.

مدیر عامل برگ رمز پایه تاکید کرد: امیدواریم این پتانسیل بتواند برای کسب و کارهای ایرانی و مجموعه هایی که از شرایط سخت تحریم رنج می برند مشکل گشا بوده و بتوانند از این طریف معاملات بین المللی را انجام دهند و هم اکنون امکان سرمایه گذاری امن و ایمن برای مخاطبان حوزه ارز دیجیتال دارای پشتوانه را به وجود آمده است.

دکتر عباس جم در پایان گفت: در عرضه خصوصی، ده هزار توکن BZB با پشتوانه ۲٫۵ برابر واحد BNB عرضه      می شود که حدود نه هزار توکن توسط شرکای تجاری و مجموعه های حقوقی دریافت شده و هزار توکن برای مجموعه های حقیقی در نظر گرفته شده است و همزمان با سالروز چهارمین سال تأسیس مؤسسه برگ زیتون رمزپایه (۱۳ خرداد ۱۴۰۰) عرضه عمومی واحد رمزپایه BZB برای عموم متقاضیان آغاز می گردد و ۱۰ سهمیه به ارزش پایه ۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به هر فرد ایرانی تعلق خواهد گرفت که ارزش معاملاتی آن در صرافی های بین المللی و صرافی غیرمتمرکز باینانس بیش از ۲ برابر مبلغ عرضه اولیه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=15855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.