• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

طرح جامع لجستیک شرق کلید خورد

  • کد خبر : 4733
  • 27 آذر 1399 - 12:49
طرح جامع لجستیک شرق کلید خورد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار دلیل عمده توسعه نیافتگی شرق را کمبود راه های اتصال می داند و معتقد است که طرح جامع لجستیک شرق می تواند به این منطقه قواره بین المللی داده و موجب تحول و اتفاق های بزرگ شود. 

به گزارش ایسنا، در روز ملی حمل و نقل (٢۶ آذر)  طرح جامع لجستیک شرق کشور با حضور مسئولان منطقه آزاد چابهار و همچنین معاون وزیر راه رونمایی شد. 
عبدالرحیم کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در این رابطه با اشاره به اینکه شاخص های توسعه ای در شرق در مقایسه با سایر مناطق به خصوص غرب و شمال غرب فاصله تاریخی معنا داری به لحاظ زیر ساختی قرار دارد، اظهار کرد: بخش عمده این شاخص ها را می توان در اتصالات و راه ها جست وجو کرد؛ به طوری که پراکندگی آن به هر شیوه ای در منطقه شرق نسبت به سایر مناطق  بسیار کمتر است که این از جمله دلایل عمده توسعه نیافتگی منطقه شرق است. 
وی با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی باید زیرساخت های این منطقه جغرافیایی ارزشمند و استراتژیک که نقش بسیار مهمی در حوزه بین الملل و منطقه دارد فراهم شده و به جایگاه اصلی خود بر گردد افزود: سند توسعه شرق اولین سند منطقه ای بعد از پیروزی انقلاب است که به طور ویژه ماموریت اصلی شرق را تجارت و حمل و نقل ترانزیت تعیین کرده و برای آن پیش بینی هایی انجام شده است و به طور ویژه شکل گیری منطقه آزاد چابهار را مورد توجه قرار می دهد که منشا توسعه شرق کشور باشد. 
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چابهار یکی از چهار شهر لجستیک ایران است و در کنار تمام ماموریت هایی که برای آن مطرح است باید به ماموریت اصلی آن به عنوان موتور متحرکه شرق در حمل و نقل و ترانزیت توجه کرد که بر این اساس همواره به دنبال تکمیل زیرساخت های این منطقه بوده ایم که حاصل برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های انجام شده طرح جامع  لجستیک شرق است.
 کردی گفت: امیدواریم به زودی بتوان  طرح جامع  لجستیک شرق را آغاز و اجرایی کرد. به هر صورت اجرایی شدن این طرح  می تواند به منطقه شرق قواره بین المللی بخشیده و از سویی اتصالات از آسیای میانه و افغانستان از طریق چابهار به آب های آزاد نه تنها موجب تحول و اتفاق های بزرگ برای اقتصاد کشورهاست بلکه برای مردم منطقه، شرق کشور و متوازن کردن پهنه های آمایشی کشورمان بسیار مورد توجه است. 
به گفته وی طرح جامع لجستیک شرق با همکاری شرکت گشترش لجستیک مکران منطقه آزاد چابهارتوسعه گر طرح جامع لجستیک شرق کشور وشرکت توسعه بارلیپار هلدینگ حمل ونقل جاده ای شرق و با همراهی منطقه آزاد چابهار انجام خواهد شد.
ضرورت ساخت فرودگاه بین المللی چابهار

به گزارش منطقه آزاد چابهار، همچنین در مراسم رونمایی از طرح جامع لجستیک  شرق، آدم نژاد- معاون وزیر راه- بر اهمیت منطقه آزاد چابهار و مرکز لجستیک آن تاکید کرد و افزود: چابهار بندر صلح و رونق کشورهای منطقه است و هر کاری که لازم باشد برای توسعه آن انجام می دهیم. 
وی با تاکید بر ضرورت رعایت قواعد بین المللی در منطقه آزاد چابهار گفت: این شهر لوجستیکی نیازمند یک فرودگاه بین المللی مناسب برای کارگو است و گرچه مشکلاتی در فرآیند ساخت این فرودگاه وجود داشت اما امیدواریم که طی مذاکرات صورت گرفته برطرف و شهر فرودگاهی چابهار به مرحله بهره برداری برسد. 
معاون وزیر راه  در ادامه به اهمیت راه های اتصالی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از زیرساخت های بسیار مهم راه های ریلی است که از جمله آن در کشور می توان به راه آهن چابهار- زاهدان و همچنین قزوین – رشت – آستارا اشاره کرد که اهمیت ویژه ای داشته و باید بیش از این ها در اولویت قرار می گرفته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=4733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.