• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

صندوق تأمین مالی پروژه‌های مشترک ایران و اوراسیا تأسیس شود

  • کد خبر : 8136
  • 08 بهمن 1399 - 12:13
صندوق تأمین مالی پروژه‌های مشترک ایران و اوراسیا تأسیس شود

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران خواستار تأسیس صندوق تأمین مالی پروژه‌های مشترک میان ایران و اتحادیه اوراسیا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریال مستوفی در «پنل تبادلات بانکی» همایش «روابط ایران و اوراسیا» درباره مشکلات بانکی تبادلات تجاری بازرگانان کشورمان با دیگر کشورها گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در تحریم‌ها، مشکلات ایجاد شده در نقل و انتقالات بانکی است که در مسیر صادرات و واردات و سرعت تولید، مانع ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این مشکلات برای همه شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک مشکل ایجاد کرده اما شرکت‌های کوچک و متوسط آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: اتاق بازرگانی تهران از سال گذشته پلتفرمی برای تهاتر کالا میان تجار ایرانی و خارجی ایجاد کرده است.

مستوفی تصریح کرد: اتاق بازرگانی یک نهاد غیرانتفاعی است که باید به اعضا سرویس بدهد، در نتیجه در این پلتفرم یک صادرکننده یا واردکننده ایرانی با یک صادرکننده یا واردکننده کشور دیگر می‌توانند تبادلات خود را تهاتر کنند اما نیازمند زیرساخت و تسهیلاتی است که دو کشور باید در اختیار یکدیگر بگذارند.

وی تصریح کرد: چقدر خوب است که میان ایران و اتحادیه اوراسیا یک صندوق ایجاد شود که پروژه‌های مشترک را تأمین مالی کند.

عضو هیئت نمایندگان در حال حاضر در حال تأسیس یک صندوق میان ایران و کشورهای عضو اکو هستیم کهتعدادی از کشورهای اتحادیه اوراسیا در اکو نیز عضو هستند و می‌توانند این صندوق را نیز به اوراسیا تعمیم بدهند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=8136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.