• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

صندوق بیمه همگانی حوادث عملیاتی می‌شود/ این بیمه اجباری و همگانی است

  • کد خبر : 7815
  • 04 بهمن 1399 - 15:22
صندوق بیمه همگانی حوادث عملیاتی می‌شود/ این بیمه اجباری و همگانی است

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: امروز اتفاق به یاد ماندنی برای کشور و صنعت بیمه و مدیریت بحران در کشور ثبت می‌شود چراکه گام‌های نهایی برای تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث برداشته شده و در جلسه امروز اساسنامه تصویب و مدیرعامل این صندوق هم انتخاب شد.

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در جمع مدیران شرکت‌های بیمه‌ در اولین جلسه هیات امنای صندوق بیمه همگانی حوادث اظهار داشت: امروز اتفاق به یاد ماندنی برای کشور و صنعت بیمه و مدیریت بحران در کشور ثبت می‌شود چراکه گام‌های نهایی برای تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث برداشته شده و در جلسه امروز اساسنامه تصویب و مدیرعامل این صندوق هم انتخاب شد.

وی با بیان اینکه دو دهه است که دولت پیگیر تشکیل این صندوق بوده، ادامه داد: از آنجایی که کشورمان در نوار بحران قرار گرفته و شاهد وقوع حوادث طبیعی متعددی در چند سال اخیر بودیم، اقتضا این بود که هرچه سریعتر نسبت به تشکیل این صندوق اقدام می‌کردیم.

وزیر اقتصاد افزود: تشکیل این صندوق می‌تواند هم برای مردم و هم برای دولت اطمینان خاطر ایجاد کند چراکه با وقوع هر بار حادثه طبیعی خسارت‌های مالی قابل توجهی به مردم وارد می‌آمد و همچنین فشار بر روی بودجه عمومی هم افزایش می‌یافت. با ایجاد این صندوق، بخشی از بار مالی را شرکت‌های بیمه‌ای متحمل می‌شوند.

دژپسند با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی عضو این صندوق هستند، گفت: ایجاد این صندوق به این معناست که مرجعی وجود دارد تا با وقوع هر حادثه تامین مالی برای جبران خسارت‌ها بر عهده آن مرجع و صندوق باشد.

وی با بیان اینکه این صندوق می‌تواند عامل نجات بودجه دولت باشد، تصریح کرد: تجربه سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ که بسیاری از استان‌ها را درگیر کرد نشان داد که این حوادث تا چه حد می‌تواند مخرب باشد و از این پس با تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث شرکت‌های بیمه بخشی از خسارت‌ها را می‌پردازند و بار جبران این هزینه‌ها برای دولت کاهش می‌یابد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه بیمه صندوق همگانی حوادث اجباری و الزامی است، بیان داشت: ساختار این صندوق به گونه‌ای طراحی شده که اغلب دستگاه‌های دولتی را درگیر می‌کند و این اقدام نشان‌دهنده اراده جدی دولت برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث است.

دژپسند گفت: یکی از نکات جالبی که در قانون این صندوق دیده شده این است که اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در این صندوق حائز اهمیت هستند و به این قشر هم توجه شده است.

وی با اشاره به اولین جلسه هیات امنای صندوق بیمه همگانی حوادث اظهار داشت: در جلسه امروز مدیرعامل صندوق انتخاب شده و اساسنامه به تصویب رسیده و تا پایان هفته هم اساسنامه در هیات وزیران به تصویب می‌رسد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=7815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.