• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

صدر نشینی بیمه آسیا در سه ماهه ۱۴۰۰ در بازار سرمایه

  • کد خبر : 18840
  • 21 تیر 1400 - 14:31
صدر نشینی بیمه آسیا در سه ماهه ۱۴۰۰ در بازار سرمایه

عملکرد بیمه آسیا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، در رشته های ثالث، بدنه، درمان و نیز در نسبت خسارت، نشان می دهد که این شرکت بزرگ بیمه ای همچنان یک شرکت پیشرو در مدیریت بهینه رسیک و تولید پرتفوی است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، بیمه آسیا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، با ۱۷٫۱ درصد از مجموع ۱۳۶ میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۹۰۸ هزار ریال حق بیمه تولیدی ۱۴ شرکت حاضر در بازار سرمایه، ۲۳ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۱۱۳ هزار ریال حق بیمه به خود اختصاص داد.
بنابر این گزارش، بیمه آسیا با ۳۹٫۱ درصد از مجموع ۶۰ میلیارد و ۶۹۰  میلیون و ۱۸۷ هزار ریال خسارت پرداختی توسط این ۱۴ شرکت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۹ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۸۲ هزار ریال خسارت پرداخت کرد.
این گزارش می افزاید، میانگین فروش رشته پر ریسک بیمه درمان از کل فروش ۱۴ شرکت یادشده طی این مدت ۲۳٫۲ درصد است و بیمه آسیا ۱۸٫۳ درصد از کل فروش خود را به این رشته اختصاص داده است. همچنین سهم رشته بدنه خودرو از کل فروش ۱۴ شرکت بیمه، ۵٫۸ درصد و بیمه آسیا ۱۲٫۵ درصد بوده است.
براساس این گزارش، میانگین نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در رشته بیمه درمان در بین ۱۴ شرکت حاضر در بورس، ۹۴٫۱ درصد برآورد شده است در حالی که در خصوص بیمه آسیا این نسبت به ۷۱٫۸ درصد می‌رسد. در رشته بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو نیز نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در مجموع ۱۴ شرکت به ترتیب ۳۳٫۵ و ۶۲٫۳ درصد و در بیمه آسیا به ترتیب ۲۸٫۹ و ۵۵٫۱ درصد بوده است.
گفتنی است شرکت های آسیا، البرز، دانا، پارسیان، پاسارگاد، ملت، میهن، معلم، سامان، نوین، کوثر، دی، تجارت نو و ما، ۱۴ شرکت بیمه ای حاضر در بازار سرمایه می باشند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.