• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

صادرات فولادمبارکه به اقصی نقاط جهان از کیفیت ۱۰۰درصدی محصولات خبر می‌دهد

  • کد خبر : 11707
  • 06 فروردین 1400 - 19:46
صادرات فولادمبارکه به اقصی نقاط جهان از کیفیت ۱۰۰درصدی محصولات خبر می‌دهد

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص میزان کیفیت محصولات تولیدی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: به دلیل اینکه محصولات شرکت فولاد مبارکه ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی است، طی سال‌های گذشته توانسته صادرات قابل قبول و گسترده ای در این صنعت داشته باشد؛ زیرا اگر اینگونه نبود اقصی نقاط جهان همچون کشورهای صنعتی اروپایی خریدار محصولات این شرکت فولادی نبودند.

به گزارش کیوسک خبر، سید رسول خلیفه سلطانی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: با توجه به اینکه حجم تولید فولاد در ایران به مرز ۳۵ میلیون تن نزدیک شده و نیاز داخل نیز بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن بیشتر نیست، در نتیجه ایران به یک صادرکننده محصولات فولادی تبدیل خواهد شد و نیمی از تولید را باید صادر شود. بنابراین برای انجام صادرات باید به محصولات با کیفیت بالا متکی شویم. در این میان می‌بینیم، شرکت فولاد مبارکه نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور نیز محصولات ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. زیرا اگر اینگونه نبود اقصی نقاط جهان خریدار محصولات این شرکت فولادی نبودند.

به گفته وی، در زمانی که ایران و صنعت فولاد کشور تحریم نبود، شاهد صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه به اروپا بودیم. برای مثال در سال ۹۵ حدود ۶۴ درصد محصولات صادراتی این شرکت به اروپا همچون ایتالیا و پرتقال، فرانسه می رفت. بنابراین زمانی که محصول ورق فولادمبارکه به کشورهای صنعتی اروپایی و شرق آسیا مانند تایوان، تایلند، ویتنام و… صادر می‌شده، نشان از محصولاتی با ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق استانداردهای بین المللی دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: نکته مهم اینجاست که باید میزان تولید شرکت فولاد مبارکه آنقدر افزایش پیدا کند که نیاز داخل را تامین و مابقی آن را صادر کند، اما در شرایط فعلی تنها مشکل این است که تولید فولاد مبارکه با نیاز بازار داخل تقریبا در یک سطح قرار دارد و درنتیجه محصولی برای صادرات و ارزآوری باقی نمی‌ماند؛ البته اینکه شرکت فولاد مبارکه توانسته نیاز داخلی کشور را تامین کند، دستاورد بسیار بزرگی است اما در کنار این موضوع لازم است تا برای این شرکت و همچنین تولید ورق توسط فولاد مبارکه و دیگر تولیدکنندگان این محصول افق چشم انداز در نظر گرفته شود تا روزی برسد که حداقل ۲ برابر نیاز داخلی ورق تولید کنیم.

خلیفه سلطانی در پایان تاکید کرد: ورق یک محصول کیفی فولادی به حساب می‌آید و ارزش افزوده بالایی را برای فولاد کشور به همراه دارد. در نتیجه ما باید روی شرکت فولاد مبارکه و همچنین توسعه طرح‌های این شرکت تعصب داشته باشیم که با سرعت بیشتری انجام شود. برای مثال طرح نورد گرم ۲ به زودی باید اجرا شده و به بهره برداری برسد تا علاوه بر تامین نیاز داخل، بتوانیم در مسیر صادرات گام برداریم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.