• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

شیائومی تصاحب کننده سهم هواوی در بازارهای مهم گوشی

  • کد خبر : 10239
  • 12 اسفند 1399 - 9:05
شیائومی تصاحب کننده سهم هواوی در بازارهای مهم گوشی

کرونا این روز‌ها زندگی همه ما را به خود درگیر کرده است و بر روی کسب و کار‌های مختلف تاثیرات بسیار زیادی داشته است. بازار تلفن‌های هوشمند نیز از این قضیه مجزا نیست و به همین دلیل دچار افت شدیدی شده است. موسسه Counterpoint Researchبه تازگی آماری ارائه داده است که نشان می‌دهد شیائومی تصاحب کننده سهم هواوی در بازارهای مهم در سال گذشته بوده است.

به گفته این شرکت، اپل به لطف فروش خوب آیفون ۱۲ موفق‌ترین برند در اروپا در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ بوده است و با فروش ۱۵٫۷ میلیون دستگاه در جایگاه اول بالاتر از سامسونگ قرار گرفت. این برند با تصاحب ۳۰ درصد از سهم بازار نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بسیار بهتری داشته است. بعد از این مدل، آیفون ۱۱ و آیفون SE محبوب ترین مدل‌ها بودند و فروش بسیار خوبی داشتند و به تحکیم موقعیت شرکت کمک کردند.

اپل در مجموع ۴۱٫۳ میلیون دستگاه آیفون را به فروش رسانده است که ۱ درصد کمتر از ۴۱٫۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ است و ۲۲ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۲۰ سامسونگ پس از اپل دومین برند محبوب در اروپا بود و میزان فروش آنها ۱۲ درصد پایین‌تر از سال گذشته بود.

سامسونگ، در سه ماهه پایانی سال، ۱۵٫۵ میلیون تلفن هوشمندکهکشانی  را به فروش رسانده است و ۲۹ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. کانترپوینت معتقد است در بین تولیدات برند سامسونگ سری Galaxy S20 عملکرد خیلی خوبی نداشته است و در مقابل A51 و A71 با قیمت‌های مناسب به فروش خوبی رسیده‌اند.

گوشیای سامسونگ

شیائومی تصاحب کننده سهم هواوی

شیائومی بزرگ ترین برنده سال گذشته بوده و عملکرد بسیار خوبی مخصوصا در کشور‌های ایتالیا و اسپانیا داشته است و به ترتیب ۲۸ و ۱۷ درصد گوشی‌های فروخته شده در این دو کشور را به خود اختصاص داده است. رشد شیائومی را هواوی با فروش بسیار پایین در اروپا به دلیل تحریم‌های ایالات متحده توان داد. بدین ترتیب شیائومی عنوان سومین تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند را در قاره سبز به خود اختصاص داد.

برند چینی اوپو، در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد اروپا شد و با استفاده از بودجه‌های بالا برای بازاریابی و سقوط هواوی توانست رشد خوبی داشته باشد. این شرکت ۶٫۵ میلیون گوشی را در اروپا فروخته و سهم آن نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. اوپو به دلیل همکاری با شرکت‌های مخابراتی Vodafone  و Deutsche Telekom وضعیت خوبی در اروپا دارد.

برند وان پلاس با وجود عرضه میان‌رده‌های سری Nord در تابستان و سه ماهه چهارم، در سال ۲۰۲۰ با رشد ۵ درصدی که نسبتا مقدار کمی است روبرو شد.

از طرف دیگر Realmeدر سال گذشته عنوان سریع ترین رشد در اروپا را به خود اختصاص داده و عملکرد بسیار خوبی مخصوصا در ایتالیا و اسپانیا و اروپای شرقی داشته که این، باعث افزایش فروش بیش از ۱۰۰۰ درصدی این برند کوچک شد.

در نهایت، Huaweiدر سال گذشته چهارمین برند بزرگ در اروپا بود و حجم تولیدات آن ۴۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۲٫۹ میلیون رسید. فروش این شرکت حتی در سه ماهه چهارم ۶۲ درصد افت بیشتری داشت و  بسیار کمتر از برند اوپو بود.

عملکرد آینده تمامی این برند‌‌ها بستگی به محصولات جدید‌تر خود و نوع بازاریابی آنها دارد. البته در این میان تحریم‌ها و یا برداشتن آنها توسط آمریکا نیز می‌تواند تعیین کننده باشد که کدام یک از این کمپانی‌ها رشد یا افت بیشتری همراه شود. شما از کدام برند گوشی استفاده میکنید و به چه دلیل آن برند را انتخاب کرده‌اید؟

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=10239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.