به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز، مجید درویش گفت: در بیست و پنجمین دوره انتخاب شرکت های برتر ایران ۳۳ شاخص مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است.
وی اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، بهره وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار را از جمله دسته بندی های اصلی(IMI- 100) برای ارزیابی شرکتها عنوان کرد که هر یک شامل شاخص های مختلفی هستند.
درویش افزود: در رتبه بندی علاوه بر اینکه جایگاه هر شرکت در فهرست های عمومی نشان داده شده، جایگاه شرکت در گروه صنعتی مربوط نیز مشخص می شود.
معاون سازمان مدیریت صنعتی افزود : حضور شرکت ها در این رتبه بندی کاملا اختیاری و داوطلبانه است و آمارهای عملکردی ارائه شده از سوی آنها، از صورت های مالی مستند و حسابرسی شده استخراج شده است .
مدیر مرکز رتبه بندی شرکت ها با اشاره به اهداف سازمان مدیریت صنعتی از رتبه بندی شرکت های بزرگ ایران گفت: تولید اطلاعات بنگاه های بزرگ اقتصادی و شفاف سازی فضای کسب و کار، میزان اثرگذاری شرکت ها در اقتصاد ملی و گسترش رقابت بین بنگاهها از جمله اهداف رتبه بندی است.