• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
2

شرکت نیرپارس واحد بازیافت گوگرد فاز ۱۴ پارس جنوبی را راه‌اندازی می‌کند

  • کد خبر : 90140
  • 21 خرداد 1403 - 9:35
شرکت نیرپارس واحد بازیافت گوگرد فاز ۱۴ پارس جنوبی را راه‌اندازی می‌کند

پس از راه اندازی موفق و بهره برداری پایدار واحدهای بازیافت و تولید گوگرد فاز ١٣پارس جنوبی، متخصصان شرکت نیرپارس دومین واحد بازیافت گوگرد را در فاز ۱۴ پارس جنوبی راه اندازی می‌کنند.

اجرای این طرح سبب حذف روزانه دست کم ۴۰۰ تن گوگرد از گازهای فلر می‌شود.

طبق هدفگذاری‌های انجام شده اولیه طرح‌های پارس جنوبی، اجرای این واحدها می‌بایست توسط شرکت‌های خارجی و با حضور و مشارکت صاحبان لیسانس آن کشورها، طراحی و راه‌اندازی می شد که به دلیل تحریم‌ها و با عملیاتی  نشدن تعهدات طرف خارجی، اجرای آن با تکیه بر توان و دانش متخصصان ایرانی در شرکت نیرپارس با موفقیت به سرانجام رسید.

گوگرد موجود در گازهای اسیدی که هم‌اکنون در فلرهای برخی از پالایشگاه‌ها سوزانیده و به محیط زیست وارد می‌شوند با ساخت و راه‌اندازی واحد بازیافت گوگرد فاز ۱۴ پارس جنوبی از فلر این پالایشگاه، حذف و از ورود گازهای سمی، خورنده و آلاینده محیط زیست، جلوگیری خواهد شد.

در روند بازیافت، گوگرد از گازهای سمی، جداسازی شده و پس از تبدیل شدن به مایع به واحد جامدسازی منتقل می‌شود؛ در گام بعدی سولفور مایع به گرانول گوگرد جهت امکان حمل و صادرات، تبدیل می‌شود.

گوگرد تولید شده به عنوان خوراک در واحدهای کوچک پتروشیمی، صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی و تولید کود‌ مصرف شود.

تکمیل این فرآیند علاوه بر جلوگیری از آلایندگی محیط زیست، حفظ سرمایه‌های ملی و تحقق اهداف توسعه پایدار، موجب درآمدزایی برای کشور نیز خواهد شد.

شرکت نیرپارس پیش از این موفق شده بود در فاز ۱۳ پارس جنوبی ضمن ثبت رکورد زمانی راه‌اندازی واحدهای بازیافت سولفور پس از دریافت گازهای اسیدی از واحدهای شیرین‌سازی، رکورد کیفی تولید‌گرانول کوگرد را با تحقق کلیه پارامترهای استاندارد Sudic، یکی از سختگیرانه ترین استانداردهای بین المللی و معتبر حوزه گرانول گوگرد،  اجرا و به بهره برداری پایدار برساند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=90140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.