• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

شاخص کل بورس درجا زد/ بیشترین تقاضا برای کدام نماد بود؟

  • کد خبر : 801
  • 26 مهر 1399 - 18:27
شاخص کل بورس درجا زد/ بیشترین تقاضا برای کدام نماد بود؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۲ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۲۷۳ واحد رسید.

به گزارش ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته،  شاهد روند نزولی و صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۴۱۴ هزار و ۱۹۸واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۰۴۱ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد، عدد ۴۱۶ هزار و ۳۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۳۷ واحدی به رقم ۲۷۱ هزار و ۵۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۳۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۵۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۳۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۲۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
در معاملات امروز، نمادهای معاملاتی شپنا، تاپیکو،  اخابر،  شتران،  خودرو و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نیز نمادهای معاملاتی کگل، حکشتی،  کچاد، وبملت، وپارس، همراه و فارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای ستران (سیمان‌ تهران)،  شپنا (پالایش نفت اصفهان)،  بکاب (صنایع‌جوشکاب‌یزد)،  رانفور (خدمات‌انفورماتیک) و شیران (س. صنایع‌شیمیایی‌ایران) می باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت در معاملات امروز برای نمادهای خموتور (موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران)،  بشهاب (لامپ‌ پارس‌ شهاب‌)،  حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) و ورنا (سرمایه‌گذاری‌ رنا)،  خاذین (سایپاآذین) است.
پربیننده بازار امروز
بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز؛ همانند دیروز نماد وبملت متعلق به بانک ملت پربیننده ترین نماد بازار امروز بود و پس از آن نمادهای خودرو، فولاد، وتجارت، فملی و پترول به عنوان پربیننده های بازار امروز معرفی شدند.
برترین تقاضا به کدام سهم رسید؟
در بازار امروز، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با بیشترین تقاضا مواجه شد و پس از آن، نمادهای رانفور،  خودرو و وپاسار بیشترین تقاضا را به ثبت رساندند. در مقابل نیز نماد معاملاتی حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیشترین حجم عرضه روبرو شد و در ادامه نیز نمادهای وملی، لپارس، کسعدی و تپمپی بیشترین عرضه را داشتند.
نوسان نماگر صنایع
امروز شاخص های صنایع مختلف بازار سرمایه با فراز و فرود همراه شدند. به گونه ای که شاخص های فرآورده نفتی و رایانه با افزایش و شاخص های سایرمالی، محصولات چرمی و محصولات کاغذ با کاهش مواجه شدند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.