• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

شاخص کل بورس بیش از ۱۱ هزار واحد ریخت!

  • کد خبر : 13511
  • 06 اردیبهشت 1400 - 2:17
شاخص کل بورس بیش از ۱۱ هزار واحد ریخت!

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۵۲۰ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۲۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۹۶ واحد رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۹۹۷ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۴۵ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد، عدد ۴۲۸ هزار و ۱۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱۵  واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۴۳۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۶۰۴ واحد کاهش به رقم ۸۶۴ هزار و ۴۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۲۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا، کچاد، وغدیر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، افق و وکار، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۲۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۸۳ هزار و ۷۳۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنوال(نورد آلومینیوم‌) با ۴.۰۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وکار، افق، زپارس، تاصیکو و وساخت بود. همچنین نماد معاملاتی وپست(پست بانک ایران) با ۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سخوز، ونیرو، فنورد، پترول، پاکشو و وغدیر قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.