• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

شاخص کل بورس بازهم قرمز شد

  • کد خبر : 2322
  • 20 آبان 1399 - 14:20
شاخص کل بورس بازهم قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۲۳۳ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۹۳۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۱ واحدی به رقم ۱۵ هزار و ۵۱۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیستم آبان ماه ۹۹)،  شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۴۵ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۹۵۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۲۰۲ واحدی معادل ۰.۳۳ درصد، عدد ۳۶۴ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۸۷ واحدی به رقم ۲۳۸ هزار و ۹۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۷۷۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۱۳ واحد کاهش به رقم ۸۲۹ هزار و ۴۴۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۱۸۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۷۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وامید، جم، شتران، حکشتی، شبندر، وپارس، رمپنا؛ وصندوق و وبصادر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، کچاد، فملی، نوری، خودرو و فولاد،  تاثیری مثبتی در جلوگیری از افت بیشتر نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ هزار و ۱۲ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۶۴ هزار و ۹۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غپینو (پارس‌ مینو) با ۵.۸۹ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای ولساپا،  وصنعت،  برکت،  کچاد،  پتایر و چکارن بود. همچنین نماد معاملاتی کروی (توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای  شکلر،  فباهنر،  فسپا،  فاما،  کنور و فنورد بود.
پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو،  خساپا،  حکشتی،  فولاد،  سیتا،  خگستر و فملی به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.
بیشترین عرضه و تقاضا 
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خپارس،  حکشتی،  برکت و ولپارس  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی،  کسعدی،  ثشاهد،  وساپا و شیران، بیشترین حجم عرضه را داشتند.
امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه: تجارت و عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتوری و کمترین بازدهی متعلق به گروه حمل و نقل آبی/ ساخت وسایل و دستگاه های ارتباطی بود.
نوسان نماگر صنایع
معاملات بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، شاخص صنایع مختلف به غیر از «سایرمالی»، با روند نزولی مواجه شدند. بر این اساس شاخص صنایعی همچون زراعت،  فنی مهندسی،  تامین آب، برق، گاز،  محصولات فلزی،  اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل، با کاهش به ثبت رسیدند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.