• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

سیاستها و راهبرد اصلی شرکت دخانیات ایران بر دفاع از منافع تولید داخلی بنا و استوار شده است

  • کد خبر : 18000
  • 09 تیر 1400 - 16:55
سیاستها و راهبرد اصلی شرکت دخانیات ایران بر دفاع از منافع تولید داخلی بنا و استوار شده است

دکتر افضلی: سیاست ها و راهبرد اصلی شرکت دخانیات ایران بر دفاع از منافع تولید داخلی بنا و استوار شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، دکتر افضلی مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره  و تیم همراه از مجتمع دخانیات مازندران، مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش و مجتمع دخانیات گلستان بازدید نمودند.

   در بخش اول این بازدید، دکتر افضلی با احمد حسین‌زادگان استاندار مازندارن دیدار و عنوان  نمود، شاخص‌های عملکردی شرکت دخانیات ایران به ویژه در بخش‌های تولید، فروش و سهم بازار محصولات دخانی در دو سال اخیر نرخ صعودی داشته و این نتایج ارزشمند و در خور توجه علی‌رغم تمام محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه  به دست آمده است.

  دکتر افضلی افزودند، با توجه به تولید محصولات جدید شرکت در ابتدای سال جاری و تولید مشارکتی برند فورمن در استان مازندران و تهران، شرکت دخانیات ایران، آمادگی کامل برای توسعه فعالیت‌های خود در بخش‌ کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های مازاد خطوط تولیدی را داشته و یادآور شدند، تحقق این مهم، نیازمند حمایت کلیه عوامل ذی مدخل به ویژه استانداری استان مازندارن می‌باشد.

   در ادامه این نشست، حسین‌زادگان ضمن اعلام حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، توسعه‌ای و تولیدی شرکت دخانیات ایران در استان مازندران، تعامل بیشتر شرکت‌های دانش بنیان با بنگاه‌های تولیدی را خواستار شد.

   در ادامه، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره  ضمن بازدید از خطوط تولیدی مجتمع مازندران، در بین کارکنان خدوم و زحمتکش مجتمع و اعضای شورای اسلامی کار حضور یافت و از نزدیک با آنان گفتگو نمودند. سپس، ایشان به مزرعه توتون منطقه چلمردی عزیمت و با کشاورزان آن منطقه نیز گفت و شنودی داشتند.

    در بخش پایانی بازدید از مجتمع مازندران، دکتر افضلی در جلسه شورای اداری آن مجتمع حضور یافته و با اشاره به دریافت نشان جهش تولید توسط شرکت دخانیات ایران از مقام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، افزودند، بدون تردید، این موفقیت درخشان مدیون تلاش و همت والای همه پرسنل بوده است. وی بیان داشتند، در گذشته تولید و توزیع متناسب با نیاز بازار صورت نمی گرفت و در این بخش در حق دخانیات غفلت شده بود، بنابر این توزیع مویرگی را که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده است، عاملی در جهت رفع این نقصان و تحقق فروش پایدار خواهد بود. ایشان پیگیری کامل فروش مویرگی را به عنوان برنامه کلان و جامع سال ۱۴۰۰ را ضروری دانسته و ابراز امیدواری نمودند که در سال تولید، پشتیبانی ها  و مانع زدائی‌ها همچنان شاهد پویایی و رشد صنعت دخانیات نسبت به سال قبل باشیم.

    دکتر افضلی در ادامه سفر استانی خود، از مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش بازدید و ضمن بررسی میدانی، از روند پیشرفت پروژه‌ها و طرح های در دست اقدام، تحولات صورت گرفته ناشی از تغییر نگرش به فعالیتها و افزایش طرح‌های تحقیقاتی ـ کاربردی و درآمدهای حاصله ناشی از عملیاتی شدن طرح‌های تحقیقاتی ابراز خرسندی  و بر ادامه روند فعلی با شتاب بیشتر تأکید نمودند.

   دکتر افضلی در پایان سفرکاری خود به استان های شمالی کشور، ضمن بازدید از مجتمع دخانیات استان گلستان، در جلسه شورای اداری این مجتمع حضور یافته و با اشاره به همکاران در آستانه بازنشستگی، از مصوبات مطرح شده جهت جایگزینی فرزندان واجد شرایط صرفاً در حوزه های تولیدی، بازاریابی و فروش و حراستی، افزودند: در دو سال گذشته شرایط به سمت و سویی رفته بود که بخش زیادی از فعالیت‌های تولید گردیده بود که حسب حمایت برخی از نمایندگان مجلس و تلاشهای همه پرسنل سراسر کشور، اوضاع کسب و کار دخانی رو به بهبود یافته و توانستیم در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به سه ماهه سال گذشته بیش از ۶۶ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

  مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره پس از جلسه شورای اداری، به اتفاق رحمت الله نوروزی نماینده مردم شریف علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با کشاورزان توتونکار شهرستانهای علی آباد، مینودشت و دوزین دیدار و تأکید کرد: دخانیات باید خانه دوم کشاورز باشد و در سال ۹۸ و ۹۹ توانستیم با هدف دفاع از تولید داخلی، افزایش قیمت‌های مناسب در زمینه خرید توتون از کشاورزان را داشته باشیم و در سال ۱۴۰۰ نیز با ادامه این روند بتوانیم با همه مشکلاتی که وجود دارد از آنها حمایت کنیم.

   در این دیدار، دکتر افضلی گفت: سیاستهای شرکت دخانیات بر دفاع از منافع تولید داخلی نهادینه شده است، پس این طبیعی است وقتی کود، سموم، بذر  و خدمات می‌دهیم و یا حمایت‌های تخصصی و کارشناسی می‌کنیم انتظار داشته باشیم توتونکاران همکاری دو جانبه داشته باشند.

 در ادامه، ایشان افزود:  قیمت خرید توتون با خرمن آماده برابر است و طبیعی است در این حالت هزینه های زیادی  بر دوش شرکت‌ دخانیات ایران باشد حال این پرسش پیش می آید که آیا بخش خصوصی حاضر است این گونه که ما از کشاورزان توتونکار حمایت می‌کنیم به همین گستردگی حمایت کند و خرید نماید؟ گرچه با افزایش بیست درصدی قیمت توتون، بحث حمایت از کشتکاران را مدنظر قرار داده ایم، اما نیک میدانیم تورم فزاینده بر مشکلات مردم افزوده است.  در پایان این سفر کاری، دکتر افضلی از قسمت های مختلف ستادی مجتمع گلستان بازدید نموده و در ادامه، در بخشهای تولیدی کارخانجات قرق حضور یافته و  از نزدیک با پرسنل این بخش نیز دیدار و گفتگو کردند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.