• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

سود میلیاردی “ایفمارک” با حق انحصاری تست‌های پزشکی!

  • کد خبر : 51070
  • 10 مرداد 1401 - 9:30
سود میلیاردی “ایفمارک” با حق انحصاری تست‌های پزشکی!

مرکز پزشکی ایفمارک با در انحصار گرفتن تست‌های پیش‌فصل بازیکنان لیگ برتر،‌ لیگ دسته اول و دسته دوم فوتبال، سود میلیاردی به جیب می‌زند.

به گزارش ایسنا، هر سال پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، باشگاه‌های ایرانی، بازیکنان و اعضای کادر فنی خود را به مرکز ایفمارک می‌برند تا در آنجا تست‌های پزشکی روی اعضای تیم‌ها انجام شود. در این مرکز اعضا از نظر ارتوپدی، بررسی‌های قلبی و آزمایش‌های مربوط به خون مورد آزمایش قرار می‌گیرند اما نکته مهم این است که این بررسی‌ها “منحصرا” باید در ایفمارک انجام شوند.

“ایفمارک” یک مرکز پزشکی مورد تایید فیفاست که در سال ۹۵، پس از جنجال‌هایی که بر سر ساختمان آن ایجاد شد، در مرکز ملی فوتبال ایران مورد بهره برداری قرار گرفت و از آن به بعد مطابق بند ۱ ماده ۳۴ آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر، باشگاه‌ها ملزم شدند که پیش از آغاز بازی‌ها تمام اعضای تیم خود را به این مرکز ببرند تا تست‌های پزشکی را انجام دهند.

بررسی‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که ایفمارک در فصل گذشته بابت هر بازیکن حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بابت هر یک از اعضای کادر فنی، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از باشگاه‌های لیگ برتری دریافت کرده است. البته این مبلغ بعد از ارسال مدارک از سوی ایفمارک به سازمان لیگ، از درآمدهای باشگاه‌ها در این سازمان پرداخت شده و ماه‌ها بعد از انجام تست، فاکتور کارهای انجام شده برای باشگاه‌ها ارسال شده است.

اگر هر باشگاه به طور میانگین ۳۰ بازیکن و ۱۰ عضو کادر فنی را برای فصل گذشته به  این مرکز برده باشد، یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد، ایفمارک در فصل گذشته چیزی حدود ۲ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان صرفا از تیم‌های لیگ برتری درآمد داشته است. این در حالی است که قطعا امسال به این هزینه‌ها درصد قابل توجهی اضافه شده است. نکته جالب اینجاست که علاوه بر تیم‌های لیگ برتری، سایر تیم‌های رده‌های پایین‌تر هم ملزم هستند که در این مرکز تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارند.

درباره این موضوع نکته مهم اینجاست که ایفمارک به صورت انحصاری انجام این تست‌های پزشکی را در اختیار گرفته و اجازه نمی‌دهد باشگاه‌ها در مراکز پزشکی دیگر، تست‌های مربوطه را پشت سر بگذارند. به عبارت دیگر اگر یک باشگاه شهرستانی بخواهد بر اساس الزام آیین‌نامه مسابقات تست‌های پزشکی را انجام دهد، باید هزینه پرواز و هتل را تامین کند و به تهران سفر کند تا اعضای تیمش تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارند.

حال سوال اینجاست که چرا باید یک مرکز پزشکی – که به صورت خصوصی اداره می‌شود و قاعدتا به دنبال منافع  اقتصادی خود است – انحصار انجام تست‌های پزشکی تیم‌های فوتبال را در اختیار بگیرد و باشگاه نتوانند به مرکزی که خود برمی‌گزینند، مراجعه کنند؟ اگر صرفا بحث تاییدیه فیفا مطرح است، آیا اساسا از سوی فیفا نظارتی روی عملکرد این مرکز صورت می‌گیرد؟ در کشورهایی که مراکز پزشکی مورد تایید فیفا ندارند، چه اقدامی انجام می‌شود؟ به راستی نمی‌شود باشگاه‌ها در مراکز مورد تایید خود، آزمایش‌های پزشکی را انجام دهند؟

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=51070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.