• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

سفر پربار وزیر صمت به پنج شهرستان خراسان رضوی

  • کد خبر : 18330
  • 14 تیر 1400 - 20:23
سفر پربار وزیر صمت به پنج شهرستان خراسان رضوی

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه تمام معاونین خود در سفری دوروزه به خراسان رضوی با حضور در پنج شهرستان تربت حیدریه، کاشمر، نیشابور، بردسکن و سبزوار سه طرح صنعتی را به بهره‌برداری رساند، کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح صنعتی را به زمین زد و برای رفع مشکلات صنعتی سبزوار ۳۰ مصوبه امضا کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، این یکی از پربارترین سفرهای کاری “علیرضا رزم‌حسینی” در طول تقریبا ۲ سال سکانداری وی بر وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم بود که علاوه بر آغاز عملیات اجرایی چندین طرح صنعتی در خراسان رضوی، با برگزاری نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برای رفع مشکلات ۳۰ واحد تولیدی در سبزوار راهکار قطعی مصوب کرد.

وزیر صمت در بدو ورود به خراسان رضوی وارد شهرستان نیشابور شد و خط تولیدی لباسشویی اتومات شرکت الکتروفرامهر پارسه با ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار دستگاه و سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۰ نفر را بهره برداری کرد، رزم حسینی در این سفر از افزایش تولیدات داخل رسته صنعتی لوازم خانگی در کشور خبر و نوید داد که به زودی کشور جشن خودکفایی تولید لوازم خانگی را برپا خواهد کرد.

رزم حسینی در ادامه سفر خود به خراسان رضوی، وارد شهرستان تربت حیدریه شد و طرح توسعه شرکت به فام سرام فجر زرین با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و ۹۰۰ تن کاشی پخت سوم با سرمایه گذاری ۵۹۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۷۵ نفر را به بهره برداری رساند و کلنگ عملیات اجرایی طرح شرکت سرام آرام فجر زرین با ظرفیت تولید ۶ هزار و ۶۰۰ تن چینی بهداشتی و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر را به زمین زد.

وزیر صمت در مراسم بهره برداری از این طرح صنعتی گفت که سالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می شود و سیاست کشور تقویت تولید داخل به هر نحو و کنترل واردات در جهت حمایت از تولید داخلی است، وی همچنین تربت حیدریه را منطقه ویژه صنایع کانی غیرفلزی کشور تعیین کرد و گفت که با توجه به وجود بزرگترین کارخانه کائولن کشور با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در تربت حیدریه، این عنوان برازنده این شهرستان است.

رزم حسینی در ادامه سفرهای شهرستانی با حضور در شهرک صنعتی کاشمر، مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک را بهره برداری کرد.  این واحد ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن انواع آبمیوه و نوشیدنی را دارد و با سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وزیر صمت در مراسم بهره برداری از واحد تولیدی مزبور در کاشمر به سهم نیم میلیارد دلاری صادرات نوشیدنی و شیرینی و شکلات تولیدی کشور از صادرات کل سال گذشته که ۷۴ میلیارد دلار بود، اشاره کرد و همچنین از رشد ۷.۱ درصدی صنعت کشور در سال گذشته خبر داد و گفت که با وجود شیوع کرونا و تحریم های اقتصادی، وضعت تولید در کشور مطلوب است و روند رو به رشدی را طی می کند.

او همچنین عصر شنبه به شهرستان بردسکن سفر کرد و پس از بازدید از معادن مس و طلای آن، خط انتقال و شبکه توزیع برق معادن بردسکن را افتتاح کرد و گفت که ایران با برخورداری از ۶ هزار و ۱۷۰ واحد فعال معدنی و اشتغالزایی برای ۲۵۰ هزار نفر، جزو ۱۵ کشور دنیا در زمینه فولاد و فلزات رنگین قرار دارد.

وزیر صمت، خراسان رضوی، بویژه منطقه جنوب آن را مملو از ظرفیتهای ویژه معدنی دانست و اظهار امیدواری کرد که با توسعه زیرساختها بویژه در حوزه برق و حل مسایل مربوط به مالکیت، بتوان از معادن این منطقه در جهت اشتغالزایی و توسعه ارزش افزوده بهره برداری بیشتری داشت.

رزم حسینی در ادامه سفر خود وارد شهرستان سبزوار شد و دومین روز سفر خود به خراسان رضوی را با برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل هتل کاملیای این شهر آغاز کرد.  در این نشست معاونین وی، مسوولان شهرستانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران اقتصادی و بانکی استان نیز حضور داشتند.

در این نشست مشکلات مربوط به ۳۰ واحد تولیدی توسط سرمایه گذاران آن مطرح شد که جنبه های مختلفی را دربرمی گرفت، از نبود زیرساختها از جمله برق و زمین در شهرک صنعتی گرفته تا کمبود مواد اولیه و نداشتن موافقت اصولی و سایر مجوزها برای تولید از سوی سرمایه گذاران که عمده ترین مشکل آنها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بود و هر یک از وزیر درخواست فراهم ساختن زمینه دریافت تسهیلات بانکی را داشتند.

فرماندار و امام جمعه شهرستان سبزوار نیز در این نشست گلایه های مختلف از جمله کمبود کارگر ماهر و نابسامانی در توزیع آرد در بین نانوایی ها، مشکلات کمبود برق واحدهای صنعتی را مطرح کرده و تداوم اکتشافات معدنی در سبزوار، بسترسازی برای خرید الکتروموتور و استقرار اتاق بازرگانی را خواستار شدند.

وزیر صمت همچنین در این نشست از رشد ۵۰ درصدی صادرات کالا در بهار امسال و اتخاذ راهکارهای جدید برای تامین مالی واحدهای تولیدی از طریق بورس و بازار سرمایه خبر داد و گفت که با تدابیر اتخاذ شده دیگر هیچ صادرکننده ای به دلیل پرونده قضایی از فعالیت بازنمانده و مشکل واردات مواد اولیه حل شده است و تولیدکنندگان می توانند از محل ارز حاصل از صادرات یا ارز متقاضی، مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کنند.

وی همچنین به تصویب سه طرح صنعتی برای سبزوار با حمایت سازمان ایدرو در زمینه تولید اسید آمینه، الکتروموتور، الکترود گرافیکی و فرآوری گیاهان دارویی اشاره کرد و خواستار اجرایی شدن آنها در سبزوار شد.

رزم حسینی در ادامه سفر خود به سبزوار عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طاها در شهرک صنعتی این شهرستان را آغاز کرد و از واحد تولیدی شرکت پارس هستی آسیا (تولید کننده آهک میکرونیزه- هیدراته- پودر کربنات کلسیم) و شرکت بوستان الیاف پارت (تولید کننده انواع الیاف پارت) در این شهرستان بازدید کرد.

رزم حسینی در حاشیه این بازدید گفت که با توسعه زنجیره فولاد و واحدهای فرآوری آن، از خام فروشی سنگ آهن کشور جلوگیری شده است.

وزیر صمت به همراه معاونان خود عصر یکشنبه سبزوار را به مقصد تهران ترک کرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.