• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

سامسونگ این هفته از نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده‌ی خود رونمایی می‌کند

  • کد خبر : 14740
  • 27 اردیبهشت 1400 - 14:20
سامسونگ این هفته از نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده‌ی خود رونمایی می‌کند

سامسونگ دیسپلی، بخشی از شرکت اصلی سامسونگ که وظیفه‌ی ساخت نمایشگر شرکت کره‌ای را بر عهده دارد این هفته و در جریان رویداد آنلاین Display Week 2021 از نمایشگر تاشو برای گوشی و لپ‌تاپ، نمایشگر رول‌شونده و فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر برای لپ‌تاپ رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ در حال حاضر در بخش گوشی‌های تاشو برترین شرکت به حساب می‌آید و اگرچه شرکت‌هایی نظیر شیائومی و هواوی هم در سبد محصولات خود نمونه‌های مشابهی را دارند اما خب در نهایت این سامسونگ است که با تنوع بالاتر گوشی‌های تاشوی خود توانست بیشتر، توجه کاربران را به خود جلب کند. دلیل اصلی این موفقیت هم به عجله‌ی سامسونگ در تولید این گوشی‌ها بر می‌گردد.

درست در زمانی که هنوز کاربران محو قابلیت‌های جذاب گوشی‌های معمولی بودند، سامسونگ از گلکسی زد فولد رونمایی کرد. اگرچه این گوشی پر بود از مشکلات ریز و درشت ناشی از عدم تجربه‌ی سامسونگ در ساخت محصولاتی با چنین طراحی خاص، اما آنقدر فراتر از زمان خود بود که باعث نشد کاربران دلسرد شوند و اتفاقا تمایلی که به این گونه گوشی‌ها نشان دادند باعث شد شرکت کره‌ای به تلاش خود ادامه داده و در سال ۲۰۲۰ گوشی‌های تاشوی خود را در دو نوع مختلف و بدون مشکلات قبلی راهی بازار کند.

اما خب به نظر می‌رسد امسال اوضاع کمی متفاوت‌تر خواهد بود چرا که سامسونگ قصد دارد نمایشگر تاشو با قابلیت تاشوندگی چندباره و نمایشگر رول‌شونده را معرفی کند. البته این‌ها تنها مواردی نیستند که در رویداد آنلاین پیش رو شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود. ظاهرا سامسونگ در نظر دارد فناوری‌های بسیار جذاب دیگر را هم به نمایش بگذارد.

اینطور که به نظر می‌رسد، محصولی با نمایشگر تاشونده (به حالت S یا Z)، محصولی با نمایشگر رول‌شونده شبیه به گوشی کنسل‌شده‌ی LG، نمایشگر تاشوی ۱۷ اینچی و دوربین زیر نمایشگر مخصوص لپ‌تاپ، از سایر مواردی هستند که در Display Week 2021 شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود.

نمایشگری با حالت تاشونده‌ی S شکل احتمالا ۷٫۲ اینچی خواهد بود که کاربر می‌تواند با دو بار جمع کردن آن، به محصولی در اندازه‌ی یک گوشی هوشمند دست پیدا کند. در بخش چپ دستگاه هم شاهد یک حاشیه‌ی احتمالا فلزی هستیم که میزبان دوربین‌هاست و اجازه می‌دهد کاربر گوشی را به‌راحتی در دست بگیرد.

گوشی رول‌شونده‌ی شرکت هم تفاوت چندانی با محصولی که از LG دیده بودیم ندارد. در واقع انتظاری جز این هم نداشتیم چون گوشی رول‌شونده‌ای که LG قرار بود از آن رونمایی کند بسیار جذاب و کامل بود. محصول سامسونگ هم دقیقا مانند آن گوشی از سمت راست به سمت بیرون باز می‌شود تا کاربر بتواند فضای بیشتری برای کار با نمایشگر در اختیار داشته باشد.

از طرفی با نمایشگر ۱۷ اینچی تاشونده هم آشنا خواهیم شد که در واقع مخصوص لپ‌تاپ است و به سمت بیرون جمع می‌شود. به گفته‌ی سامسونگ دیسپلی، این نمایشگر وقتی جمع شود به نسبت تصویر ۴:۳ (مخصوص تبلت) دست پیدا کرده و وقتی هم که باز می‌شود می‌تواند در قامت یک نمایشگر بزرگ، محتوا را برای کاربران به نمایش در بیاورد.

در نهایت اما فناوری دوربین زیر نمایشگر را هم روی یک دستگاه الکترونیکی یا لپ‌تاپ شاهد خواهیم بود. پیش‌تر شنیده بودیم که سامسونگ روی این فناوری کار می‌کند اما اولین دستگاهی که به آن مجهز می‌شود گوشی هوشمند نیست و در واقع یک لپ‌تاپ خواهد بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت در رویداد پیش رو، این فناوری برای لپ‌تاپ رونمایی شود.

در حال حاضر فقط ZTE رسما از محصولی با چنین قابلیت رونمایی کرد که خب دیدیم در عمل خیلی چنگی به دل نمی‌زند. اما وقتی شرکتی مثل سامسونگ پا به این عرصه می‌گذارد، می‌دانیم طی یکی دو سال آینده قطعا شرکت‌های بیشتری به چنین طراحی روی می‌آورند و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، رویای نمایشگر تمام صفحه بدون هیچگونه طراحی خاص برای دوربین سلفی (پاپ‌آپ، حاشیه، ناچ، حفره و …) به حقیقت تبدیل خواهد شد.

سامسونگ دیسپلی معتقد است توانسته با افزایش میزان انتقال نور در محدوده‌ای از صفحه که دوربین سلفی در آن تعبیه شده به این فناوری دست پیدا کند. استفاده از چنین فناوری هیجان‌انگیزی باعث می‌شود در آینده لپ‌تاپ‌هایی را شاهد باشیم که از نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برند و این می‌تواند بسیار جذاب باشد. اما خب مشکلی که وجود دارد این است که وب‌کم‌های کنونی در همین حالت خوبی هم که قرار دارند باز هم کیفیت بالایی ندارند و خب تعبیه‌ی آن‌ها زیر نمایشگر شاید آن‌ها را به قابلیتی بلااستفاده تبدیل کند. چون به نظر می‌رسد هرچه که باشد، اوایل بکارگیری این فناوری نباید انتظار داشته باشیم همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش برود.

با این حال این فناوری‌ها فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز هستند و بی‌صبرانه منتظریم رویداد مورد نظر سر رسیده تا بتوانیم جزئیات بیشتری از تمام آنچه که سامسونگ قصد رونمایی از آن‌ها دارد بدست بیاوریم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.