• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

سامانه های ثبت چکهای صیادی برای مشتریان حقیقی و حقوقی

  • کد خبر : 12926
  • 28 فروردین 1400 - 17:18
سامانه های ثبت چکهای صیادی برای مشتریان حقیقی و حقوقی

بانک توسعه صادرات در راستای عملیاتی شدن قانون جدید چک اعلام کرد: نسخه وب همراه بانک برای مشتریان حقیقی، اینترنت بانک اشخاص حقوقی (BIB) برای مشتریان حقوقی و مشتریان حساب مشترک حقیقی، راه اندازی شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک، به دنبال عملیاتی شدن قانون جدید چک و راه اندازی سامانه صیاد و لزوم ثبت، تایید و انتقال چک های صادر شده از طریق این سامانه، لازم است کلیه اطلاعات چک های جدید پس از صدور توسط صاحب چک، در سامانه صیاد (به صورت حقیقی و یا حقوقی با استفاده از ابزارهای معرفی شده) ثبت گردد.
همچنین گیرنده چک نیز مکلف است در زمان پذیرش و یا انتقال چک نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز از طریق سامانه مربوطه اقدام نماید. براساس اعلام مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات، راهنمای استفاده از سامانه پیچک( صیاد) در دو مستند “راهنمای کاربردی سامانه پیچک در همراه بانک” و “راهنمای کاربردی سامانه پیچک در BIB- اتصال به پیچک” تهیه شده و در وب سایت بانک موجود است.
در صورت عدم رعایت فرایند مذکور توسط مشتریان، اقدامی توسط شعب بانک در خصوص نقد شوندگی، ابطال، و یا سایر عملیات بانکی، صورت نخواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.