• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

سال آینده شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر خواهد بود

  • کد خبر : 11337
  • 27 اسفند 1399 - 19:44
سال آینده شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر خواهد بود

رییس جمهور گفت: سال ۹۹ بخش تولید کشور خوش درخشید و در سال آینده شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر از امسال خواهد بود.

به گزارش ایبِنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه پس از آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۹ در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: سال آینده حتما سال بهتری در کنترل و مهار ویروس کرونا خواهیم داشت و شرایط به مراتب بهتر از این سالی که در روزهای پایانی آن قرار داریم خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه از سال ۹۷ تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران شرایط بسیار سختی برای کشور ایجاد کرد و در بیش از یکسال گذشته نیز شیوع ویروس کرونا بر مشکلات افزود، اظهار داشت: برغم همه مشکلات و سختی ها، رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه اول سال مثبت بوده که بسیار ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به انجام ۵۸ افتتاح بزرگ در کشور طی یکسال گذشته، گفت: سال ۹۹ بخش تولید کشور خوش درخشید و در سال آینده شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر از امسال خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در زمینه کرونا اقدامات بسیار ارزشمندی با اتکا به فرهنگ بلند خود، اطاعت از دستورات دینی و علمی و با کمک‌های مؤمنانه انجام دادند، اظهار داشت: برغم اینکه در تحریم و فشار بودیم، اما سال را به خوبی گذراندیم. در این مدت ۶۱ جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ۴۸۳ مصوبه داشتیم که همه مصوبات آن اجرایی شده است. ضمن اینکه کمیته‌های تخصصی و قرارگاه نیز جلسات مستمری داشتند.

روحانی خاطرنشان کرد: کرونا همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از شغل، اقتصاد و زندگی روزمره مردم را دچار مشکل کرد که برای هر کدام از این موارد برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام دادیم و از آنجایی که می‌دانستیم در مقابله با این ویروس کسی ما را یاری نخواهد کرد. با اتکا به توان داخلی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنیم و در برخی زمینه‌ها در آستانه صادرات هستیم.

رئیس جمهور افزود: دولت همچنین در حد توان تلاش کرد از لحاظ اقتصادی کمک‌هایی را برای مردم و کسب و کارهای آسیب‌دیده اختصاص دهد و در این راستا بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و یا وام در اختیار مردم قرار گرفته و یک میلیون یورو هم به وزارت بهداشت و درمان برای تهیه تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

روحانی گفت: در زمینه خرید و ساخت واکسن کرونا هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده که امیدواریم سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم قرار بگیرد و بی‌تردید سال آینده سال بهتری در کنترل و مهار این بیماری خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی، گفت: از سال ۹۷ دیگر بحث تحریم مطرح نبود و وارد جنگ اقتصادی شدیم و در این جنگ نیز همانند جنگ ۸ ساله تنها بودیم و با همه توان ایستادگی و مقاومت کردیم.

روحانی ادامه داد: با وجود همه مشکلات در یک سال گذشته، درآمد حقوق بگیران ثابت را بیش از ۴۰ درصد افزایش دادیم و همزمان همسان‌سازی نیز انجام گرفت، ضمن اینکه برای اشتغال روستایی و تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دادن روستائیان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

روحانی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند و با برجسته کردن نقاط ضعف، اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند، گفت: سیاه نمایی کار زشت و ناپسندی است در شرایط جنگ همه باید متحد و در کنار هم باشیم، نه اینکه یک نقطه ضعف را ترویج و بزرگ کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۱۲ مجموعه پتروشیمی و همچنین پالایشگاه بزرگ بیدبلند و طرح عظیم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، اظهار داشت: تمام طرح‌هایی که افتتاح می‌شود در طول سال‌های ۹۴ الی ۹۶ سرمایه‌گذاری شده است.

روحانی افزود: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از جمله اقدامات بسیار بزرگی بود که در تاریخ کشور ثبت شد و می‌تواند تحول بزرگی در شرق کشور ایجاد کند. عملیات اجرایی خطوط دیگر این طرح را هم کلید زدیم که به واسطه آن آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی و در نهایت خراسان رضوی انتقال می‌یابد و از خط دیگر نیز آب را به اصفهان، زاهدان و زابل منتقل می‌کند.

رئیس جمهور گفت: دولت توانست یک آرزوی ۴۰ ساله را برای افراد کم‌درآمد در زمینه آب، گاز و برق رایگان محقق سازد و در بنزین گازوئیل و گاز و گندم به خودکفایی رسیده و در برنج و شکر در مسیر خودکفایی هستیم و به فضل الهی این مسیر را ادامه خواهیم داد.

روحانی افزود: در بخش آب و برق در مجموع ۸۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده و در بخش صنعت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان طرح به افتتاح رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار بزرگی به دست آورده‌ایم، خاطر نشان کرد: ۳۰ شهریور ۹۹، روز بسیار مهمی در تاریخ کشور است و در این روز طرح اسنپ بک آمریکا شکست خورد، همچنین ۲۷ مهرماه سال جاری روز پایان تحریم تسلیحاتی بود و در بهمن امسال نیز در دادگاه لاهه موفقیت بزرگی به بدست آوردیم.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگری آماده‌تر است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به صراحت و بارها اعلام کردند که مسیر دولت قبل غلط بوده و فشار حداکثری شکست خورده است و تأکید کردند که می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام برگردند، البته صرفاً گفتن کافی نیست و منتظر عمل هستیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است، تصریح کرد: هر جناح، فرد و گروهی اگر یک ساعت پایان تحریم را به هر دلیلی به تأخیر بیندازد، خیانت بسیار بزرگی به تاریخ ملت ایران کرده و ننگ ابدی برای آن جناح یا فرد باقی خواهد ماند.

روحانی با بیان اینکه تحریم تضییع حقوق مردم ایران است و باید جلوی آن گرفته شود، گفت: امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر چنین کنند دولت، هم بلد است و هم قادر است به تحریم پایان دهد.

رئیس جمهور ضرورت برگزاری انتخابات باشکوه در سال آینده را مورد تأکید قرار داد و گفت: سال آینده یک کار بسیار مهم داریم که همه باید دست به دست هم دهیم و آن برگزاری یک انتخابات باشکوه در سال ۱۴۰۰ است. همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و راه و کشورمان است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.