• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

سازمان مالیاتی سال ۹۹ را سال کرونا بداند/ صنوف ضعیف شده‌اند

  • کد خبر : 3610
  • 14 آذر 1399 - 14:24
سازمان مالیاتی سال ۹۹ را سال کرونا بداند/ صنوف ضعیف شده‌اند

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه کسب و کارها به شدت ضعیف شده‌اند، گفت: صنوف از اسفند سال گذشته درگیر کرونا هستند و لازم است سازمان امور مالیاتی، عملکرد امسال را کرونایی در نظر بگیرد.

جلال‌الدین محمدشکریه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محدودیت‌های کرونا در مناطق قرمز کشور دوباره لحاظ خواهد شد که در این صورت تعطیلی صنوف بیشتر از دو هفته طول می‌کشد؛ ضمن اینکه این تعطیلات برای صنوف تبعات هم دارد از این رو نظام مالیاتی کشور باید برای حمایت از صنوف تدبیری بیاندیشد.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: هنوز مطلب خاصی برای حمایت مالیاتی از صنوف اعلام نشده و لازم است از سوی دولت به سازمان امور مالیاتی تاکید شود که این ایام را در محاسبات مالیات لحاظ کنند، به ویژه عملکرد سال ۹۹ را در نظر بگیرند.
شکریه تاکید کرد: سال گذشته فقط اسفند ماه درگیر بودیم اما کل سال ۹۹ را درگیر هستیم، از این رو لازم است سازمان امور مالیاتی کل سال را کرونایی ببیند زیرا علاوه بر تعطیلی‌ها، قدرت خرید کاهش یافته و کسب و کارها ضعیف شده است.
وی ادامه داد: همچنین تعهداتی که صنوف سال گذشته داشتند به امسال منتقل شده است؛ چک‌ها به امسال منتقل شد و برخی از محصولات تولیدی به توزیع نرسید؛ به عنوان مثال بازار پوشاک، خشکبار، طلا و قنادی از اواخر سال گذشته نتوانستند به درستی کار کنند و بسیاری از کالاها روی دست فروشنده ماند؛ تبعات اقتصادی این موضوع همچنان ادامه دارد.
شکریه گفت: ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم که برخی از صنوف به صورت کامل آسیب دیدند، صنوف دیگر هم نتوانستند به صورت صد درصدی کار کنند.
تسهیلات با سود تک‌رقمی پرداخت شود
وی در مورد پرداخت تسهیلات به صنوف، اظهار داشت: اگر قرار بر پرداخت تسهیلات باشد باید این وام با سودهای تک‌رقمی ارائه شود تا صنوف انگیزه لازم برای دریافت این تسهیلات را داشته باشند.
شکریه گفت: تسهیلات قبلی که به صنوف پرداخت شد با نرخ سود ۱۲ و ۱۶ درصد بود که اصناف استقبال چندانی از آن نکردند به گونه‌ای که فقط ۱۷ درصد از صنوف ثبت‌نام و ۶ درصد تسهیلات را دریافت کردند. سود تسهیلات باید کم باشد تا صنوف در این اوضاع توان بازپرداخت را داشته باشند.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: نکته دیگر اینکه برای بازپرداخت هم باید یک دوره تنفس ۳ تا ۴ ماهه در نظر بگیرند تا صنوف توان خود را بازیابند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=3610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.