• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

0

زیان ۴۵۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ در شش ماه

  • کد خبر : 5850
  • 09 دی 1399 - 18:25
زیان ۴۵۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ در شش ماه

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار کرد: شرکت های خودروسازی از دو سال پیش زیان‌ده هستند. هر دوره از افزایش قیمت مواد اولیه عقب می‌افتند. ایران خودرو در ۶ ماهه سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان و سایپا حدود ۲ هزار میلیارد تومان زیان داشتند.

به گزارش رویداد خبر، سهیل معمارباشی در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه خودرو اظهار داشت: یک بسته جهش تولید در این سازمان تهیه شده اما هنوز نهایی نشده است. این بسته در ۴ سرفصل تولید و ساخت داخل، عرضه محصولات در بازار، تامین منابع مالی شرکت‌ها‌ و قیمت گذاری تهیه شده است.

وی با اشاره به مشکلات خودروسازان وی تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی مشکلاتی مانند تامین نقدینگی، تامین ارز و قیمت خودرو دارند. و شرکت‌های خودروسازی از دو سال پیش زیان‌ده هستند و هر دوره از افزایش قیمت مواد اولیه عقب می‌افتند.

وی تصریح کرد: بطوریکه ایران خودرو در ۶ ماهه سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان و سایپا حدود ۲ هزار میلیارد تومان زیان داشتند.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایطی که یک رانت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی به واسطه اختلاف قیمت کارخانه و حاشیه بازار به واسطه‌های بازار ایجاد شده خودروساز به همین میزان ضرر کرده یعنی از جیب خودروساز و سهامداران خارج کرده‌ایم و به واسطه‌ها داده‌ایم. بنابراین درخواست اصلاح این رویه از طرف هر نهادی که مطرح شود امر مناسبی است. 

وی افزود: هیچ بنگاه اقتصادی بدون درست بودن اقتصاد کسب و کار نمی‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد، شرکت‌های خودروسازی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. شاید میزان زیان‌ها درحجم دارایی‌های این شرکت‌ها کوچک به نظر برسد اما تجمیع زیان‌ها به شرکت‌های خودروسازی ضربه خواهد زد. از همین روی این موضوع در نهادهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و حتی در طرح سازماندهی صنعت و بازار خودرو که در کمیسیون صنایع مجلس طرح شده موضوع قیمت‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است و خودروسازان جلسات مختلفی با شورای رقابت برای اصلاح قیمت‌گذاری داشتند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=5850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.