• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

روش سریع و بدون ریسک پرداخت عوارض سفر

  • کد خبر : 16901
  • 24 خرداد 1400 - 13:11
روش سریع و بدون ریسک پرداخت عوارض سفر

کارشناسان بانکی روش سریع و بدون ریسک پرداخت عوارض سفر را یه مسافران آزادراه تهران – پردیس و بالعکس پیشنهاد می‌کنند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن برای کاهش ریسک مربوط به جرایم مربوط به عدم پرداخت عوارض آزادراهی و همچنین افزایش سرعت تردد در مسیر آزادراه تهران – پردیس و بالعکس، طی سال‌های اخیر یک روش آسان و مطمئن را برای شهروندان تدارک دیده است که با استفاده از این روش نه تنها پرداخت عوارض آزادراهی در این مسیر با سهولت و بدون ریسک انجام می‌شود بلکه نیاز به توقف برای پرداخت عوارض در این مسیر و همچنین ریسک جریمه و دشواری‌های مربوط به پرداخت غیرنقدی بعد از عبور از گیت‌های عوارضی، نیز از بین می‌رود.

بانک مسکن از حدود هشت سال قبل و به منظور رفاه حال مسافران برای اولین بار در کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی اقدام به راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک عوارض کرده و این سیستم در حال حاضر علاوه بر آزادراه تهران پردیس، همچنان در آزادراه‌های اهواز – بندر امام و تمامی آزادراه‌های طرح آنی رو به ارائه خدمات به مشتریان و مسافران مشغول است.

کارشناسان معتقدند، این اقدام علاوه بر آنکه گامی بلند به منظور توسعه مفهوم شهروند الکترونیک محسوب می‌شود در افزایش توان نگهداری راه ها از طریق کاهش هزینه ها، روان سازی ترافیک آزادراه ها از طریق عدم نیاز به توقف خودرو ها در محل عوارضی، احساس آرامش خاطر و رضایت مندی در رانندگان با کاهش زمان توقف خودروها، کاهش مصرف سوخت در زمان سفر، کاهش میزان آلودگی هوا و یکپارچگی و سازگاری سامانه‌های پرداخت عوارض در سطح کشور موثر است.

بانک مسکن برای اجرای هر چه بهتر این طرح ودر راستای رفاه حال مشتریان و مسافران این آزادراه‌ها از جمله آزادراه مهم، حیاتی و پرتردد تهران-پردیس، به منظور عبور بدون توقف از خطوط اختصاصی این پروژه درمحل ایستگاه های عوارضی و در نتیجه کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، اقدام به طراحی و ارائه «برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض» کرده است که در قالب این طرح، رانندگان خودروهای کشور می توانند با تهیه یک »برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض» و نصب آن پشت شیشه خودروی خود از تمامی مزایای این طرح بهره مند شوند.

این برچسب‌ها از طریق شعب بانک مسکن قابل تهیه هستند و افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها عوارض مربوط به تردد خود در این آزاد‌راه‌ها را با امکان حذف پرداخت پول نقد و امکان مدیریت تعداد عبور و پرداخت ها با مشاهده تراکنش های مرتبط از طریق درگاه اینترنت، پرداخت کنند. علاوه بر امکان تهیه این برچسب‌ها از طریق مراجعه حضوری به نمایندگان مجاز فروش برچسب که توسط مرکز راهبری سامانه پرداخت عوارض الکترونیک کشور معرفی شده‌اند و همچنین شعب بانک مسکن، متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه اینترنتی و ثبت درخواست در سایت www.maskan-avarezi.ir نسبت به دریافت برچسب توسط پست اقدام کنند.

این برچسب‌ها همچنین از طریق ایستگاه عوارضی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض (مراجعه به باجه مختص به خدمات پرداخت الکترونیکی عوارض) نیز قابل تهیه هستند.

به گزارش هیبنا، هزینه اولیه تهیه برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض تنها برای یک بار از متقاضی دریافت می شود و قابلیت شارژ آن به دفعات امکان پذیر است.همچنین هزینه برچسب از طریق آدرس الکترونیکی www.avarezi.bank-maskan.ir قابل مشاهده است.

از آنجا که یکی از قابلیت‌های مهم این برچسب‌ها امکان شارژ به دفعات مکرر است، دارندگان این برچسب‌ها می‌توانند بعد از اتمام اعتبار اولیه این برچسب‌ها به منظور شارژ مجدد، از طریق اینترنت و مراجعه به سایت www.maskan-avarezi.irو خرید اعتبار از طریق کارت های عضو شبکه شتاب، استفاده از سامانه همراه بانک مسکن، استفاده از سامانه تلفن بانک مسکن ۰۲۱۶۴۰۹۶ و یا از طریق تمامی خودپردازهای بانک مسکن، از طریق تمامی کیوسک های بانک مسکن، از طریق اینترنت بانک مسکن و ایستگاه عوارضی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض (مراجعه به باجه مختص به خدمات پرداخت الکترونیکی عوارض) اقدام کنند.

هر برچسب دارای یک شماره شناسایی است که به عنوان شناسه یکتا جهت اعمال تغییرات یا شارژ برچسب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اطلاعات تکمیلی مربوط به جزییات برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از جمله آزادراه تهران – پردیس که به جهت ساخت وافتتاح واحدهای مسکن مهر در این شهر جدید در مجاورت پایتخت جزو پر ترددترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود در سایت بانک مسکن موجود است که علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آن مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=16901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.