• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

روزانه ۲۰ مترمکعب اسید خالص وارد آب بندر ماهشهر می‌شود

  • کد خبر : 30190
  • 27 آبان 1400 - 18:06
روزانه ۲۰ مترمکعب اسید خالص وارد آب بندر ماهشهر می‌شود

ماهشهر- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی از پتروشیمی‌های بندر ماهشهر باعث بروز آلایندگی شده و روزانه ۲۰ مترمکعب اسید خالص وارد آب این منطقه می‌شود و اصلاً کار پذیرفته‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه جمع‌بندی بازدید از شهرستان ماهشهر اظهار با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های پاک و نوین دنیای اقتصاد و تجارت را هدف گرفته تصریح کرد: دنیا در زمینه استفاده از سوخت‌های فسیلی کشور ایران را محکوم کردند؛ البته ما هم در مقابل دفاع کردیم چون همه این ابرقدرت‌ها و کشورهای توسعه یافته دنیا را به این روز کشانده‌اند و حالا به کشورهای در حال توسعه ایراد می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بحث کربن صفر و تجارت کربن جدی است، ادامه داد: امروز سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری در بُعد محیط زیست کشور و سیاست‌های ۱۵ گانه ایشان هست و کشور ایران در حال تلاش است تا نقش خود را در کاهش تبخیر گازهای گلخانه‌ای ایفا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از کاهش پنج درصدی گازهای گلخانه‌ای ایران بر اساس آموزه‌های دینی و تکالیف حقوقی خبر داد و بیان کرد: با این وجود از بسیاری کشورها جلوتر هستیم و همه صنایع و زیرساخت‌های کشور باید به این سمت حرکت کنند.

سلاجقه با اشاره به دستاوردهای بازدید امروز از شهرستان ماهشهر عنوان کرد: زیرساخت‌هایی که از نظر اقتصادی برای توسعه کشور لازم است بر اساس اعلام رئیس جمهور توسعه فرع بر محیط زیست قرار دارد.

وی با اعلام رضایتمندی از رعایت تعهدات زیست محیطی از سوی برخی واحدهای پتروشیمی ماهشهر اضافه کرد: مردم منطقه ماهشهر، اهواز و دیگر شهرهای این استان در زمینه نفت و آب مشکل دارد؛ ۳۰ درصد آب کشور در خوزستان موجود و اقتصاد ایران از سوی نفت این استان تأمین می‌شود.

یادآور شد: اگر شهرها و آب‌های این استان از طریق آلایندگی خاک و هوای خوزستان مشکل داشته باشد باید این مشکلات را حل کرد؛ هرچند برخی واحدها اقدامات خوبی را برای تعهد به محیط زیست انجام داده‌اند ولی برخی دیگر هم که فرسوده ماده‌اند که باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

سلاجقه تصریح کرد: پتروشیمی‌ها با ظرفیت عالی کار می‌کنند ولی برخی از آنها باعث بروز آلایندگی شده و یا پساب‌های خود را به دریا رهاسازی می‌کنند؛ روزی ۲۰ مترمکعب اسید خالص وارد آب این منطقه می‌شود و اصلاً کار پذیرفته‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه در یک بازه زمانی مشخص باید پتروشیمی‌هایی که از نظر احداث تصفیه‌خانه‌ها اقدام نکردند هرچه سریع‌تر کارها را جلو ببرند، اظهار کرد: در بحث فلرها واقعاً اقدامات خوبی شده و امیدوارم هرچه سریع‌تر جمع شوند.

سلاجقه گفت: از توسعه اینجا تمام کشور منفعت می‌برد ولی مردم ماهشهر باید در اولویت اول قرار بگیرند چون معیشت آنها، آبزیان و ماهیگیری، آب، خاک و هوا با مشکل مواجه شدند؛ صنعت موظف است همان‌طور که خرابی ایجاد کرده برای جبران آن هم اقدام کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: همه پتروشیمی‌ها مکلف هستند تا به استانداردهای اعلامی اداره محیط زیست دست پیدا کنند؛ همچنین در زمینه تصفیه‌خانه و پساب‌ها نیز مجموعه پتروشیمی ماهشهر باید الگوی کشور باشد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=30190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.