• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

رم های DDR5 گیل برای پلتفرم های Alder Lake و Zen 4 معرفی شدند

  • کد خبر : 27031
  • 23 مهر 1400 - 10:25
رم های DDR5 گیل برای پلتفرم های Alder Lake و Zen 4 معرفی شدند

از یک هفته پیش کمپانی نام آشنای گیل فروش رم‌های نسل بعد خود را با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز از طریق فروشگاه‌های آمازون و نیواگ آغاز کرد و این اقدام در حالی صورت گرفت این محصولات به صورت رسمی از سوی کمپانی معرفی نشده بودند. اکنون شاهد معرفی سری Polaris RGB رم های DDR5 گیل هستیم که برای سیستم‌های رده بالا و کاربران حرفه‌ای که روی مسئله سرعت حساسیت دارند تدارک دیده شده‌اند. اگر چه رم‌های Polaris RGB DDR5 DIMM شرکت گیل کاربران حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد، با این حال نسبت به مشخصات قیمت مناسبی دارند و به همین از ارزش خرید نسبتا بالایی برخوردارند. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، کیت‌های DDR5 جدید گیل با پلتفرم Alder Lake اینتل و Zen 4 شرکت AMD سازگارند.

معرفی رم های DDR5 گیل با قابلیت RGB و فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز

اگر چه سازگاری رم‌های نسل جدید گیل با نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل اتفاق غافل گیر کننده‌ای نیست، اما پشتیبانی از نسل بعدی پردازنده‌های AMD با معماری Zen 4 نکته جالب توجه این کیت‌های حافظه محسوب می‌شود. اینتل تا چند هفته آینده پردازنده‌های Alder Lake را با پشتیبانی از رم‌های DDR4 و DDR5 روانه بازار خواهد کرد، در حالی که نسل بعدی پردازنده‌های رایزن بر پایه ریزمعماری Zen 4 در سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهند شد. زمان دقیقی برای عرضه پردازنده‌های نسل بعد AMD هنوز در دسترس نیست.

نایب رئیس کمپانی GeIL Memory مدعیست که رم‌های Polaris RGB این کمپانی، اولین رم‌های DDR5 با برخورداری از نورپردازی RGB محسوب می‌شوند که وارد بازار خواهند شد. گیل این اطمینان را به کاربران می‌دهد که به واسطه همکاری نزدیک با سازندگان اصلی مادربردها، رم‌های DDR5 این کمپانی بالاترین میزان سازگاری را بر روی مادربردهای اینتل و AMD، از جمله مادربردهای چیپست Z690 و پلتفرم Zen 4 در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

نهایت سازگاری بر روی مادربردهای نسل بعد با رم‌های GeIL

در حالی که طی هفته‌های آتی رم های DDR5-4800 گیل با برخورداری از سیستم RGB در ظرفیت های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و زمان تاخیر CL 40 راهی بازار خواهند شد، این کمپانی برای آن دسته از کاربرانی که به رم‌های سریع‌تر نیاز دارند، کیت ۱۶ گیگابایتی DDR5-5200 با تایمینگ CL34 و مصرف ۱٫۱۵V و همچنین کیت DDR5-5600 CL38 با مصرف ۱٫۲۵V و پشتیبانی از پروفایل XMP3 به منظور اطمینان از کارکرد رم‌ها با بالاترین فرکانس تعریف شده را آماده کرده است. این ماژول‌ها به صورت تکی و همچنین در کیت‌های دو کاناله به فروش خواهند رسید.

پهنای باند در حافظه DDR5 گیل با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز حدودا ۱۷ درصد بیشتر از حافظه‌های ۴۸۰۰ مگاهرتزی این کمپانی می‌باشد. با این حال اختلاف نسبت به ماژول‌های DDR5-7200 که GeIL در ماه می معرفی کرد، بسیار زیاد است. اگر چه به مرور زمان سازندگان حافظه رم‌های DDR5 را با فرکانس های بسیار بالاتر معرفی و راهی بازار خواهند کرد، اما این اتفاق دست کم در سال ۲۰۲۱ به صورت انبوه صورت نخواهد گرفت.

رم‌های DDR5 RGB گیل مجهز به هیت سینک آلومینیومی برای دفع حرارت هستند که در رنگ‌های قرمز، خاکستری و سفید یخچالی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در قسمت بالایی هر ماژول نورپردازی RGB قابل شخصی سازی را شاهد هستیم. با وجود اینکه هیت سینک‌ها بزرگ به نظر می‌رسند، اما به گفته سازنده این رم‌ها مشکلی با اکثر کولرهای بزرگ پردازنده ندارند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=27031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.