• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

رشد ۸۴ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

  • کد خبر : 51908
  • 23 مرداد 1401 - 18:03
رشد ۸۴ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

سرپرست بانک توسعه تعاون از رشد ۸۴ درصدی تسهیلات پرداختی بانک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه با تعدادی از مدیران ستادی بانک اظهار داشت: تسهیلات پرداختی بانک طی کمتر از پنج ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال پیشین از ۸۴ درصد رشد برخوردار بوده است، به گونه‌ای که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های گوناکون اقتصادی پرداخت گردیده است.
وی افزود: بخش صنعت و معدن سهم ۴۲ درصدی، کشاورزی سهم ۱۵٫۵ درصدی و خدمات سهم ۳۱ درصدی دارند و مابقی سهم‌ها نیز به بخش‌های مسکن و بازرگانی تعلق دارد.
شیخ حسینی تصریح نمود: افزایش سهم خدمات در سبد تسهیلاتی بانک به دلیل پرداختی های بانک در اجرای بند الف تبصره ۱۸ به ویژه در بخش های گردشگری و صنایع دستی بوده است.
سرپرست بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: رعایت الزامات و قواعد بانک مرکزی در رشد متوازن تسهیلات پرداختی به صورت سالیانه به صورت کامل به عنوان اصل مهم در بانک مطرح بوده است.
وی یادآور گردید: بانک توسعه تعاون تکالیف اعتباری در حوزه پرداخت تسهیلات فرزندآوری، ازدواج جوانان، معرفی شدگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و خرید تضمینی گندم دارد که این تسهیلات عموما قرض الحسنه و با نرخ ترجیحی هستند که با برنامه ریزی های صورت پذیرفته بانک به تعهدات خود در این زمینه‌ها همگام با شبکه بانکی عمل می‌نماید.
شیخ حسینی تاکید نمود: حضور پنج صندوق سرمایه‌گذاری و مالی مهم در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرصتی بسیار مهمی است و بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از دو بانک همکار در این وزارتخانه با امکانات و شبکه شعب در سراسر کشور و با تجربه حضور در طرح‌های ملی این مزیت را دارد تا پشتیبانی عملیات بانکی پنج صندوق را در حوزه های تخصصی و عمومی بر عهده گیرد.
وی افزود: بانک توسعه تعاون طی مدت اخیر بسته‌ها، برنامه ها و پیشنهادهای جذاب و قابل رقابت در حوزه های گوناگون بانکی از جمله تجهیز منابع، پرداخت تسهیلات، محصولات بانکی، صدور ضمانت نامه و اعتبار اسنادی تهیه نموده است که عموم مشتریان، تعاونگران، واحدهای تولیدی و سازمانهای دولتی به ویژه سازمانهای همکار در مجموعه وزارتخانه می توانند از این خدمات به نفع خود، مشتریان، کارکنان و جامعه هدف خود بهره ببرند.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: طی هفته های اخیر جلسات متعددی در راستای تصمیم سازی جهت تسهیل ارائه خدمات اعتباری و بانکی به عموم مشتریان و جامعه هدف برگزار شده است که عمده تصمیمات و مصوبات برپایه بهره گیری از تجارب به دست آمده و نیز پیشنهادهای همکاران شعب برخاسته از سفارش‌ها و نیازهای مشتریان بوده است و تلاش شده است تا شرایط و چارچوب ارائه خدمات علاوه بر رویکردهای توسعه ای، با شبکه بانکی نیز قابل رقابت باشد.
در این جلسه محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری، احمد محمدی مدیر امور استان ها و شعب، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار، مصطفی منتظری مقدم رئیس اداره کل مدیریت ریسک و الهام قزی معاون ارزیابی اداره کل اعتبارات نیز مطالب تخصصی خود را مطرح نمودند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=51908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.