• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

رشد ۵۱ درصدی سوددهی بانک سینا

  • کد خبر : 51392
  • 13 مرداد 1401 - 16:02
رشد ۵۱ درصدی سوددهی بانک سینا

مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) بانک سینا ساعت ۱۰ روز پنج‌شنبه ۱۳ مردادماه سال جاری با حضور حداکثری سهامداران و با مجوز بانک مرکزی و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

این مراسم که با حضور دارندگان بیش از ۷۶ درصد سهام (حضوری و آنلاین از طریق وب‌سایت بانک به نشانی www.sinabank.ir) و با حضور معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت، معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد، مدیرکل مجامع بنیاد، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران بانک و سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۰ بانک مطرح و به تصویب رسید. در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد سالانه توسط سرپرست بانک سینا تشریح شد.
غلامرضا فتحعلی در سخنانی گفت: بانک سینا با یک برنامه‌ریزی مدون و در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی، در پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۹ درصد رشد داشته است. در این سال حدود ۳۸۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم در سال قبل از آن ۲۵۹ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت: بانک سینا در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۴۲ درصدی منابع بوده است و به این ترتیب منابع بانک در پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴۶۷ هزار میلیارد ریال رسید. همچنین بانک سینا با انجام اقداماتی نظیر اصلاح ترکیب منابع، گام‌های مؤثری در جهت کاهش قیمت تمام‌شده پول برداشته است به نحوی که قیمت تمام‌شده پول از ۱۶.۸۹ درصد در پایان سال ۹۹ به ۱۶.۴۸ درصد در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ کاهش یافت.
وی تصریح کرد: بانک سینا به منظور حمایت از ‎‌‌شرکت های دانش‌بنیان نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ با اعطای پنج هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال تسهیلات و بیش از ۳ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها، گام‌های مؤثری در جهت حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی این شرکت‌ها برداشته است.
به گفته فتحعلی، بانک سینا با کاهش ۲ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات از ۴.۵ درصد در پایان سال ۹۹ به ۲.۵ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۰، توانست موفقیت چشمگیری را در راستای بهبود وضعیت ریسک اعتباری به ثبت برساند.
وی تصریح کرد: بانک سینا در پایان سال ۱۴۰۰ با کسب مبلغ هفت هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال سود خالص، توانست به میزان ۵۱ درصد نسبت به سال قبل از آن، سود خالص خود را افزایش دهد و ان‌شاءالله با اتخاذ تصمیمات و اقدامات صحیح، سودآوری خود را در سال ۱۴۰۱ نیز تداوم خواهد بخشید.
سرپرست بانک سینا خاطرنشان ساخت: این بانک با رعایت ضوابط و بخشنامه‌های بانک مرکزی، یکی از شفاف‌ترین بانک‌های کشور از منظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی انتخاب شده است.
وی با اشاره به عملکرد رو به رشد این بانک در بیشتر شاخص‌ها گفت: تیم مدیریتی بانک تمام تلاش خود را برای تأمین رضایت هر چه بیشتر سهامداران به کار خواهد بست.
در این مجمع، پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰ مطرح و به تصویب سهامداران رسید.
همچنین مجمع با تقسیم سود به مبلغ ۲۹ ریال به ازای هر سهم و مجموعاً ۷۲۹ میلیارد ریال موافقت کرد. با رأی سهامداران، روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های بانک انتخاب شدند.
تعیین پاداش هیئت‌مدیره برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌مدیره و حقوق و و مزایای اعضای موظف هیئت‌مدیره در سال مالی ۱۴۰۱، از دیگر تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا بوده است. در این جلسه همچنین سازمان حسابرسی به عنوان بازرس و حسابرس اصلی بانک در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ انتخاب شد.

….. .

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=51392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.