• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

رشد ۴۳ درصدی پوشش‌های صادراتی صندوق ضمانت صادرات

  • کد خبر : 9080
  • 21 بهمن 1399 - 15:43
رشد ۴۳ درصدی پوشش‌های صادراتی صندوق ضمانت صادرات

صندوق ضمانت صادرات ایران از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۳.۰۶ میلیارد دلار پوششهای صادراتی ارائه کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲.۶ میلیارد دلار بوده رشد ۴۳ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، حجم ۳.۰۶ میلیارد دلاری پوشش‌های صادراتی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری بوده است که با احتساب دو ماهه باقیمانده سال جاری قطعاً این میزان از پوششها از ۴۳ درصد فراتر خواهد رفت.

همچنین میزان صدور انواع بیمه نامه‌های اعتبار صادراتی این مؤسسه از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۰ ماهه) به میزان ۲.۵۷۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ضمناً ضریب پوشش صادرات (سهم پوشش صندوق از صادرات غیر نفتی) در سال گذشته ۶.۴ درصد بوده که در سال جاری به ۱۰ درصد رسیده است و این درحالی است که متوسط این ضریب در مؤسسات همتای صندوق در کشورهای توسعه یافته ۲ درصد بوده و در کشور ترکیه به عنوان رقیب صادراتی ۷ درصد است.

میزان پوشش‌های صندوق در طول ماه‌های آذر تا بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل قبولی را داشته و حجم کلی پوشش‌های صندوق از طریق صدور بیمه نامه و ضمانت نامه اعتباری ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها مؤسسه بیمه اعتبار صادراتی در شرایطی که مشکلات عدیده ای روابط بانکی و بیمه‌ای ناشی از تحریم‌ها، فشار اقتصادی و بیماری کرونا تأثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشور با بازارهای خارجی ایجاد کرده با طراحی محصولات جایگزین تلاش کرده خلاء های بانک‌های ایرانی و تجارت خارجی را تاحدود قابل توجهی مرتفع نماید.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=9080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.