• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

رتبه دوم حقوق مالکانه بیمه کوثر در بین شرکت‌های برتر صنعت بیمه

  • کد خبر : 11313
  • 27 اسفند 1399 - 18:25
رتبه دوم حقوق مالکانه بیمه کوثر در بین شرکت‌های برتر صنعت بیمه

شرکت بیمه کوثر (سهامی عام) با نصاب ۳۱ درصد نسبت مالکانه، در پایان پاییز ۹۹، رتبه دوم صنعت بیمه را در این شاخص به‌دست آورد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و اعلام مدیر حسابرسی داخلی شرکت بیمه کوثر، با توجه به بهبود مستمر وضعیت مالی شرکت از جمله درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری و عملیات بیمه‌گری، نسبت مالکانه شرکت بیمه کوثر (سهامی عام) در بازه سه ساله منتهی به ۳۰ آذر ۹۹، حدود ۱۰۰درصد افزایش یافت.
مرتضی اصلانی با بیان اینکه هرچه نسبت مالکانه بالاتر باشد بیانگر استحکام بیشتر یک واحد تجاری است، گفت: دارایی‌های هر بنگاه اقتصادی یا به صاحبان سهام تعلق دارد یا به افرادی خارج از مجموعه که همان بدهی است. نسبت مالکانه یعنی نسبت حقوق صاحبان سرمایه به مجموع دارایی. هر چه نسبت مالکانه شرکت بیشتر باشد نسبت بدهی آن کمتر است و می‌توان نتیجه گرفت شرکت به تعهدات خود پایبندی بیشتری دارد و نیز از اهرم مالی استفاده چندانی نمی‌کند.
وی نسبت مالکانه پایین در یک واحد تجاری را نمادی از افزایش ریسک مالی آن دانست و افزود: اگر شرکتی بخش عمده‌ای از سرمایه خود را از محل اعتبارات تامین کند، در عمل با افزایش بدهی خود نسبت مالکانه را کاهش داده است.
مدیر حسابرسی داخلی بیمه کوثر با اعلام اینکه متوسط این نسبت در صنعت بیمه حدود ۱۵درصد است، خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه شرکت بیمه کوثر طی سه سال گذشته توانست این نسبت را به بیش از دو برابر متوسط صنعت افزایش دهد و به ۳۱ درصد برساند تا پس از بیمه البرز، با نسبت ۳۵ درصد، جایگاه دوم را در این زمینه به خود اختصاص دهد.
مرتضی اصلانی یاداورشد: در حالی که مجموع دارایی شرکت بیمه کوثر در همین دوره سه برابر شده است بهبود شاخص نسبت مالکانه ارزش و اهمیت بیشتری می‌یابد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.