• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

رایزنی با وزیر نیرو؛ آب پایدار اردبیل از خزر یا ارس تأمین شود

  • کد خبر : 30224
  • 28 آبان 1400 - 21:07
رایزنی با وزیر نیرو؛ آب پایدار اردبیل از خزر یا ارس تأمین شود

تجارت‌گردان – اردبیل-نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با درخواست از وزیر نیرو برای برنامه‌ریزی تامین آب شرب اردبیل، آب پایدار این شهر از خزر یا ارس تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری شامگاه پنجشنبه در دیدار مجمع مطالبه گران اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که شهر اردبیل ازز منبع پایدار آب بهره مند شود و این امر جز با تخصیص حقابه های استان از حوزه آبریز قزل اوزن و ارس امکانپذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اصلاح سهم استان از حقابه ارس خاطرنشان کرد: ۲۱۸ میلیون مترمکعب سهم استان از حقابه ارس است و باید بدون هیچ شرط و شروطی این میزان تأمین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقابه قزل اوزن نیز روی کاغذ مانده بود و هیچ کار عملی در این زمینه انجام نشده بود، گفت: در نشستی که با وزیر نیرو داشتیم برای گرفتن هر دو حقابه از وزارت نیرو خواستیم تا شروط را برداشته و آب شرب اردبیل را از ارس یا خزر به شکل پایدار تأمین کند.

بدری بیان کرد: قرار است از نظر فنی و به شکل پمپاژ هزینه اجرای این طرح ارزیابی شده و به سرعت عملیات اجرایی آغاز شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها ۷ تا ۸ سال طول خواهد کشید و از همین روی آغاز پروژه‌های جدید عمرانی با محدودیتی جدی روبرو شده است.

بدری با اشاره به اینکه در مجلس دهم طرحی برای بهسازی قنوات مطرح شد که ما سد معیشتی را نیز به آن اضافه کردیم، گفت: باید از ردیف این اعتبار تکمیل سدهای معیشتی مورد توجه قرار گیرد و احداث چهار سد خیارک، ننه کران، نیارق و ایوریق اجرایی و عملیاتی شود.

وی به آسیب کرونا برای برخی واحدهای صنعتی، گردشگری و اصناف اشاره کرد و افزود: متأسفانه در دولت قبلی حمایت چندانی از اصناف در شرایط سخت کرونایی انجام نشد و قرار است در دولت سیزدهم هم در حوزه گردشگری و هم صنوف مختلف که از شیوع کرونا آسیب دیده اند، حمایت‌های همه جانبه انجام شود.

بدری ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم تا ۵ درصد مالیات اصناف تقلیل یابد تا فعالان اقتصادی بتوانند مالیات خود را تا ۲۰ درصد پرداخت کنند.

توسعه یافتگی اردبیل نامناسب است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مشکل واحدهای صنعتی نظیر ذوب آهن و سبلان پارچه را یادآور شد و بیان کرد: در بحث توسعه یافتگی استان اردبیل از تمام جهات عقب مانده و ما با کاهش سرانه درآمدی و سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی روبرو هستیم.

بدری تصریح کرد: استان اردبیل در جذب سرمایه گذار خارجی عملکردی در حد صفر داشته در حالی که برخی از استان‌ها در این زمینه پیشرو هستند.

وی به ۳ مشکل اساسی اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: اصلی ترین موضوع مسائل بین المللی و تأثیر تحریم‌ها در مبادلات خارجی و ارتباط با کشورهای همسایه است که در چنین شرایطی بهتر است دیپلماسی اقتصادی مناسبی را داشته باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: باید فرصت سوزی‌ها را در تقویت دیپلماسی اقتصادی در عرصه بین المللی حل و فصل کرده و ترمیم کنیم.

بدری دومین علل و عوامل را تمرکزگرایی در کشور توصیف کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه ما سعی کردیم نظام اداری و اجرایی کشور را از تمرکز صرف در پایتخت به استان‌ها سوق دهیم تا سیستم فعال تصمیم گیری در کشور بتواند در همه استان‌ها به توسعه پایدار کمک کند.

وی ضرورت توسعه متوازن و بازتولید ثروت را در مناطق مختلف به تناسب شرایط عادلانه یادآور شد و بیان کرد: سومین موضوع نیز مسائل منطقه‌ای و استانی است که ما همچنان از نبود سند توسعه استان رنج می بریم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد شدید از برنامه ریزی های مقطعی افزود: از استانداران گرفته تا مدیران زمانی که بر سر کار می آیند همگی با انکار عملکرد گذشتگان سعی دارند تا کار خود را از صفر شروع کنند در حالی که این موضوع اتلاف انرژی است و باید مطابق با سند توسعه استان حرکت‌ها و برنامه ریزی ها انجام شود.

بدری ادامه داد: حضور مدیران ناتوان در رأس کار آزاردهنده است و در این بین برخی مدیران برای حفظ میز مدیریتی حاضر هستند به هر خواسته‌ای تن دهند در حالی که ما حسرت مدیرانی را می‌خوریم که از فرصت‌های ملی و منطقه‌ای در راستای توسعه استان در ابعاد مختلف استفاده کرده و پیگیر موضوعات به صورت فراگیر باشند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=30224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.