• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا اخر سال

  • کد خبر : 2184
  • 18 آبان 1399 - 11:02
راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا اخر سال

رئیس هیات عامل ایمیدرو از تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنعت فولاد تا پیش از پایان سال خبر داد و گفت: این صندوق از بومی سازان و تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و ریسک آنها را پوشش خواهد داد.

خداداد غریب پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقش با اهمیت بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد بدون نفت، نیاز است که برای تحقق این هدف، یک سری الزامات و زیرساخت‌ها فراهم شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مقوله بومی‌سازی است. در این راستا بومی سازی و ساخت داخل به عنوان یکی از راهبردها و سیاست‌های ایمیدرو در سال ۹۹ تعیین و برنامه‌های واحدهای تابعه به تناسب آن تعریف شد که در همین راستا لازم بود شاخص‌های بومی سازی توسط ایمیدرو تدوین شده و زمینه برای سنجش و پایش دقیق برنامه‌ها و فعالیت‌های بومی سازی فراهم شود.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو افزود: در این زمینه ۱۲ شاخص کلان را برای بومی سازی تدوین کردیم که ملاک ارزیابی عملکرد برنامه‌های بومی سازی و ساخت داخل بر اساس آن‌ها خواهد بود. این شاخص‌ها برای شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی یک راهنمای مسیر بومی سازی است که به آن‌ها در انتخاب اولویت‌ها کمک خواهد کرد تا برنامه‌های بومی سازی را با توجه به درجه اهمیت و به فراخور نیازشان تعریف کنند.
وی ادامه داد: از جمله این شاخص‌ها می‌توان به میزان صرفه جویی ارزی، میزان کاهش هزینه‌ها، تعداد ایجاد اشتغال، میزان افزایش سرعت فرایند تأمین نیازها، درصد نقشه‌های ساخت بومی سازی شده، درصد مواد اولیه، قطعات و تجهیزات استراتژیک بومی سازی شده و درصد کاهش وابستگی تولید محصول نهایی اشاره کرد.
غریب پور گفت: با توجه به این که تدوین شاخص‌ها با همکاری، تبادل نظر و همفکری با اصلی ترین شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور انجام شده است لذا این شاخص‌ها عملیاتی است و از قابلیت سنجش واقعی برخوردار است. استفاده از توان شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی، ارتقای توان مهندسی و سازماندهی مناسب برای بهره برداری حداکثری از تمام ظرفیت‌های کشور، محور اصلی سیاست‌های بومی سازی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه است.
معاون وزیر صمت با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی قطعات و تجهیزات کارخانه‌های فولادی در کشور، تصریح کرد: با ایجاد این بانک برای سازماندهی قطعات و تجهیزات با همکاری انجمن تولیدکنندگان فولاد طی ۸ ماه گذشته گام‌های مؤثری برداشته شد. این بانک در حال تکمیل اطلاعات است و تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار قطعه یعنی حدود ۶۰ درصد کل تجهیزات و قطعات این بخش در آن بارگذاری شده است. همچنین در راستای تحقق این مهم، طرح ایجاد داشبورد مدیریتی ساخت داخل نیز اجرا خواهد شد.
وی افزود: از دیگر اقدامات ایمیدرو در این حوزه، ایجاد و شکل دهی صندوق پژوهش و فناوری برای صنعت فولاد است که برای نخستین بار در این حوزه، چنین صندوقی در حال تأسیس است و اقدامی مهم در راستای حمایت از بومی سازان و تولیدکنندگان داخلی و پوشش ریسک‌های آن به شمار می‌آید. امیدواریم با تحقق برنامه‌های ایمیدرو در این حوزه، این صندوق تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز کند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.