• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

دست‌یابی به رکورد روزانه ۳۷ ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی شماره ۱ و ۲

  • کد خبر : 29130
  • 17 آبان 1400 - 14:04
دست‌یابی به رکورد روزانه ۳۷ ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی شماره ۱ و ۲

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا با اعلام رکورد روزانه ۳۷ ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی شماره ۱ و ۲ مجتمع فولاد سبا، افزود: این رکورد روزانه که در سوم آبان ماه به ثبت رسید، مبین هماهنگی کامل بین واحدهای مختلف تولیــدی و پشتیبانی اعم از خرید و آهن‌سازی، فولادسازی، ریخته‌گری، نورد، نسوز، جرثقیل‌ها، کنترل کیفی، برنامه‌ریزی و کنترل روش‌های تولید، و واحدهای مختلف فولاد مبارکه است.

وی تصریح نمود: پس از انجام نوسازی خط قدیم مجتمع فولاد سبا و انجام تعمیرات اساســی به‌صورت هم‌زمان و با رفع موانع پایین‌دستی کوره‌های قوس، شاهد روان‌تر شدن کار عملیات در واحدهای مختلف هستیم.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا خاطرنشان کرد: این رکورد در حالی اتفاق افتاد که این مجتمع در حال طی کردن شیب آموزشی پس از انجام نوسازی خط است، ضمن اینکه همکاران با تلاش مضاعف در حال برطرف کردن موارد مربوط به راه‌اندازی و تثبیت شرایط بهینه برای خط تولید نیز هستند. ضمن اینکه روش‌های جدید و نوآورانه در فرایندهای تولیدی و تعمیراتی توسط کارکنان پرتلاش ناحیه از عوامل تأثیرگذاری است که باعث شده گریدهای جدیدی ازجمله API X60 و API X70 با موفقیت در ماه جاری تولید گردد.

احسان عباد، رئیس فولادسازی نیز در این خصوص یادآور شد: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی» با همت و پیگیری‌های مدیریت مجتمع فولاد سبا و مدیریت عالی شرکت فولاد مبارکه و اجرای موفق تعمیرات سالیانه و رفع اشکالات ناشی از توسعه واحد فولادسازی و بهینه‌سازی قسمت‌های فرسوده، تولید کیفی آهن اسفنجی توسط واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا، بهبود شرایط برقی کوره و تنظیمات آن و همچنین همت و تلاش کارکنان خدوم واحد فولادسازی و بهبود دستورالعمل‌های تولیدی موفق به تخلیه ۳۷ ذوب شدیم و امید داریم با رفع سایر مشکلات و اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی در دست اقدام و همچنین رفع مشکل SVC کوره یک در آینده نزدیک زیربنای تولید حداکثری در مجتمع فولاد سبا مهیا گردد.

سیروس اسدی رئیس واحد حمل مواد نیز تصریح کرد: واحد حمل مواد به‌عنوان واحد بالادستی فولادسازی، هم‌راستا با این واحد و با هماهنگی و همدلی کامل کارکنان دو واحد، با تدارک و توزیع به‌موقع کلیه مواد اولیه موردنیاز فولادسازی برای تولید گریدهای موردنظر و همچنین افزایش آماده‌به‌کاری و کاهش توقعات اضطراری کلیه تجهیزات خط (شامل غبارگیرهای اصلی کوره‌ها و تجهیزات انتقال و ذخیره‌سازی و…) نقش خود را در تحقق این رکورد ایفا کرد.

در ادامه مهدی ناظم‌الرعایا رئیس نورد گرم مجتمع فولاد سبا عوامل دست‌یابی به این رکورد را برنامه‌ریزی دقیق و شبانه‌روزی کارکنان در این خصوص و همچنین تشکیل جلسات منظم تولید، تعمیرات و پشتیبانی دانست و افزود: این رکورد جدید زمانی محقق شد که تولید نورد پس از اجرای توسعه که شامل نصب قفسه ۷ و ریومپ کامل اتوماسیون جدید نورد بود از نقطه صفر شروع شد و خوشبختانه پس از گذشت زمان کمی از راه‌اندازی به این رکورد دست یافتیم.

جواد صباغی رئیس ریخته‌گری مداوم سبا نیز تصریح کرد: با همت و تلاش کارکنان ریخته‌گری سبا در راه‌اندازی ماشین ۱ ریخته‌گری، پس از بازسازی و بهینه‌سازی آن در جهت رفع موانع تولیدی و همچنین کنترل هرچه بهتر فرایند بر اساس دستورالعمل‌های کاری، رکورد ریخته‌گری ۳۷ ذوب در روز حاصل گردید که در این زمینه از تلاش، همکاری و همدلی کلیه کارکنان تولید، تعمیرات و تعمیرگاه ریخته‌گری تشکر و قدردانی می‌گردد.

امید جوانمردی سرپرست تعمیرات فولادسازی با اشاره به رکورد قبلی ۳۶ ذوب در این مجتمع، افزود: تعمیرات سالیانه باکیفیت، سرمایه انسانی متخصص و تلاش مستمر نفرات تعمیرات سبب کاهش توقفات خط تولید گردید؛ ضمن اینکه برنامه‌ریزی بهینه زمان توقفات برنامه‌ریزی‌شده، تعویض تجهیزات و قطعات مستعمل مطابق با استانداردهای برنامه‌ریزی‌شده از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش نرخ خرابی‌ها بود.

روح‌اله جمالی کارشناس تولید نیز خاطرنشان کرد: کاهش توقفات و رفع معضلات ریومپ تعمیرات سالیانه، افزایش کیفیت آهن اسفنجی و متعاقبا کاهش توقفات نسوز و کاهش مصرف انرژی، کنترل بهینه در فرایند تولید و سرباره‌سازی، بهینه‌سازی سیستم الکترود رگولیشن در کوره ۱ و بهبود سایر دستورالعمل‌های تولیدی و تعمیراتی از عوامل مؤثر در رسیدن به این رکورد است.

علی زاهدی کارشناس فرایند نیز در ادامه، عوامل مؤثر در این رکورد را کاهش توقفات تأخیر، برنامه‌ریزی مناسب جهت سکوئنس‌سازی جهت پیشگیری از توقف کوره، افزایش yield وزنی در بالاترین حد در یک سال اخیر در اثر افزایش کیفیت آهن اسفنجی و کاهش مصرف برق و کاهش power on ، افزایش pdw تغییر روش در فرایند تولید کوره‌های قوس شامل روش سرباره‌سازی و دماهای کاری و تنظیمات بهینه سیستم الکترود رگولیشن و تلاش کارکنان و پیگیری و برنامه‌ریزی مدیریت در راستای کاهش توقفات خط برشمرد.

ابراهیم شکرانه شیفت فورمن تولید نیز تصریح کرد: با تلاش و همدلی مضاعف کارکنان فولاد سبا و با رعایت، انجام و پیگیری دستورالعمل‌های کاری و ایمنی به نحو مناسب، موفق به تولید ۳۷ ذوب شدیم و امیدوارم با ثبت رکوردهای جدید به چشم‌انداز ترسیم‌شده و اهداف شرکت دست یابیم.

محمدرضا صادقیان تکنسین دفتر فنی تولید نیز در دسترس بودن قطعات یدکی، بهینه‌سازی دستورالعمل‌های تعمیراتی، بهبود درخت‌واره تجهیزات همراه با متریال‌کدهای قطعات، تدوین استانداردهای تعمیراتی همراه با اصلاح شرح ایمنی و نظارت بر اجرای استانداردهای تعمیراتی به میزان ۱۰۰ درصد را از دیگر عوامل مهم برای دست‌یابی به این رکورد برشمرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=29130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.