• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

دستیابی به ۳ معدن در کلاس جهانی با ارتقای کارآمدی اکتشاف / افزایش تولید و اشتغال با مدل برون سپاری

  • کد خبر : 63069
  • 04 بهمن 1401 - 18:09
دستیابی به ۳ معدن در کلاس جهانی با ارتقای کارآمدی اکتشاف / افزایش تولید و اشتغال با مدل برون سپاری

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد: این شرکت با ارتقای بهره وری و کارآمد کردن حوزه اکتشاف، به ۳ معدن در کلاس جهانی دست یافت.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خدایار کریم نژاد، در نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: نخستین معدن، مس جانجا در سیستان و بلوچستان است که در آن، ۸۷ هزار متر حفاری صورت گرفته و درنتیجه، ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی و یک میلیارد تن ذخیره احتمالی، حاصل شده است.

وی ادامه داد: ۵ شرکت بزرگ صنایع معدنی برای احداث کارخانه و تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره طی ۳ سال آینده حضور دارند. کریم نژاد ادامه داد: دومین معدن با ثبت یک رکورد در حفاری اکتشافی با ۱۵۵۰ متر است. این در حالی است که متوسط حفاری های انجام شده تاکنون، حدود ۲۰۰ متر بوده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: از ۱۳۷۲ متر حفاری، به ماده معدنی رسیده ایم اما حفاری ها ادامه یافته و امیدواریم یک معدن در کلاس جهانی داشته باشیم. معدن سوم در کلاس جهانی، اکتشاف یک معدن پلی متال (طلا و مس) در خراسان جنوبی با ۲۰ هزار متر حفاری است.

۳۵۰ هزار متر حفاری طی ۵ سال

جعفری با بیان اینکه این شرکت طی ۵ سال گذشته، ۳۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی داشت، گفت: این میزان حفاری اکتشافی، به ۳۲ گواهی کشف منتهی شد.

وی افزود: در چشم انداز ۱۴۰۴، در بخش استخراج و فرآوری، برنامه تولید ۷۲ میلیون تن است. امسال به رغم اینکه برنامه تولید ۶۲ میلیون تن بوده، به تولید ۶۵ میلیون تن می رسیم.

ارتقای تولید و اشتغال

کریم نژاد با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۹۴ با اجرای استراتژی برون سپاری و واگذاری شرکت ها و استفاده از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی، در فعالیت های معدنی روند رو به رشدی داشته است، اذعان کرد: با این اقدام، ۲ نتیجه مهم افزایش تولید و اشتغال روی داده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، میزان تولید مجتمع نخلک از حدود ۲ هزار تن به ۱۰ هزار تن و تولید مجتمع فروکروم سبزوار از حدود ۸ هزار تن به حدود ۳۰ هزار تن تا پایان امسال می رسد. همچنین در بخش اشتغال، مجتمع نخلک از ۱۴۰ نفر به ۵۰۰ نفر و مجتمع فروکروم جغتای از ۱۴۵ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده است

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه ایمپاسکو با باور به اینکه توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه هر شرکت، گام های موثری برداشته است، گفت: استفاده از نیروهای متخصص در بخش های مختلف، برگزاری دوره های آموزش در بخش کارور حفاری (۴ دوره تاکنون و دوره پنجم، آتشباری و نیز استقرار مدیریت فرهنگ سازمانی)، از جمله این گام هاست.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=63069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.