• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

درک سودآوری در بیمه زندگی

  • کد خبر : 11267
  • 27 اسفند 1399 - 15:30
درک سودآوری در بیمه زندگی

بیمه زندگی نقش مهمی در پوشش عواقب مالی رویدادهای نامطمئن زندگی ایفا می‌کند و عملکرد آن پیرو سیکل بازار مالی و اقتصادی است. بر این اساس درک نحوه عملکرد صنعت بیمه زندگی برای همه ذینفعان شامل سرمایه‌گذاران، بیمه‌گذاران و قانون‌گذاران، بیمه‌گران و مدیران حائز اهمیت است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، برخلاف بسیاری از صنایع، بیمه زندگی یک کسب‌و‌کار با محصولات و خدمات بلندمدت است که اندازه‌گیری سودآوری آن بدون نگاه بلندمدت صورت نمی‌گیرد. بیمه‌های زندگی بر معیارهای سودآوری متعدد، شامل طیف وسیعی از حساب‌های حسابداری استاندارد و معیارهای مرتبط متکی هستند که در مفاهیم تنزیل جریانات نقدی آتی، حساب‌های درگیر، تضمین هزینه‌ها و اختیارات نهفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود اینکه شرکت‌های بیمه در حال توسعه و ترویج شاخص عملکرد خود برای تکمیل گزارشگری مالی سنتی هستند اما مرز باریکی میان فراهم نمودن اطلاعات ارزشمند و سردرگمی سرمایه‌گذاران با شاخص‌های سودآوری متغیر وجود دارد و صنعت بیمه نیازمند ترویج مفاهیمی هماهنگ در این خصوص است به نحوی که سرمایه‌گذاران و مدیریت ارشد در هنگام ارزیابی سودآوری شرکت‌های بیمه، از یک دریچه به موضوع نگاه کنند.
بر این اساس، شصتمین شماره دوماهنامه گزارش موردی، به درک سودآوری در بیمه‌های زندگی اختصاص یافته و در آن ضمن بررسی وضعیت کنونی بیمه زندگی و روندهای تاریخی سودآوری بیمه،  به شاخص‌های ارزیابی عملکرد و محاسبه سودآوری بیمه زندگی پرداخته شده است.
علاقه‌مندان به مشاهده و دریافت این شماره از گزارش موردی می‌توانند به نشانی http://lib.irc.ac.ir/302/-/document_library_display/3fKM/view/ مراجعه فرمایند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.