• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

خشکسالی امسال در نیم قرن گذشته سابقه ندارد/ کمترین میزان بارش در ۵۰ سال گذشته را داشتیم

  • کد خبر : 16121
  • 11 خرداد 1400 - 14:41
خشکسالی امسال در نیم قرن گذشته سابقه ندارد/ کمترین میزان بارش در ۵۰ سال گذشته را داشتیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: شاهد رفتارهای غیرنرمال اقلیمی هستیم به طوری که در همین هفته در بخش زیادی از مناطق به صورت غیرنرمال درجه حرارت بسیار افزایش یافت که این باعث از دست رفتن منابع آبی کشور می‌شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایلنا، حمیدرضا جانباز در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی با بیان اینکه در مدت یک سال با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت، پروژه‌های قابل توجهی را به بهره‌برداری رساندیم که نتیجه آن بهره‌مندی مردم از آب شُرب در مناطق کمتر توسعه یافته بود، اظهار داشت: فصل مشترکی که با بنیاد برکت شروع کردیم خارج از تمام قواعد بروکراتیک بوده و باعث شده با سرعت بیشتری پروژه‌ها را پیش ببریم.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به ۵۰۰ روستا که سال گذشته عملیات آن آغاز شد، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با عنوان اهرمی برای سرعت‌ بخشی به این پروژه‌ها بود و اگر این همکاری بین وزارت نیرو و ستاد اجرایی فرمان امام وجود نداشت، با اتکا به قواعد اداری دولت نمی‌توانست این پروژه‌ها اجرایی شوند.

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه ۴۰۰ پروژه آبرسانی از ۵۰۰ پروژه تعریف شده به سرانجام رسیده‌اند و مراحل اجرایی آنها به انتها رسید، بیان داشت: ۱۰۰ پروژه دیگر هم در دست اقدام و اجرا است.

جانباز افزود: در برنامه عقد تفاهمنامه امروز با ستاد اجرایی فرمان امام، آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر را هدفگذاری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که امسال طی ۵۰ سال گذشته کمترین میزان بارش را داشتیم و خشکترین سال در نیم قرن گذشته را تجربه می‌کنیم.

مدیرعامل آبفا یادآور شد: همچنین شاهد رفتارهای غیرنرمال اقلیمی هستیم به طوری که در همین هفته در بخش زیادی از مناطق به صورت غیرنرمال درجه حرارت بسیار افزایش یافت که این باعث از دست رفتن منابع آبی کشور می‌شود.

جانباز افزود: از این رو تقاضا می‌کنیم ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در بخش ناوگان سیار آبرسانی به ما کمک کنند تا سرعت آبرسانی‌ها افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=16121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.