• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

خرید خانه با پشتیبانی بانک مسکن

  • کد خبر : 758
  • 26 مهر 1399 - 12:44
خرید خانه با پشتیبانی بانک مسکن

فعالان بازار معاملات مسکن از تسهیلات خرید مسکن به عنوان عامل پشتیبان معاملات املاک مسکونی در شهرهای متوسط و کوچک خبر دادند.

به گزارش رویداد خبر، تحقیقات میدانی خبرنگار هیبنا از وضعیت بازار معاملات مسکن در شهرهای مختلف کشور نشان می دهد هم اکنون عمده خریدهای مصرفی از بازار معاملات کشوری مسکن با پشتیبانی تسهیلات خرید مسکن انجام می شود.

فعالان بازار معاملات مسکن در شهرهای متوسط و کوچک و حتی برخی از کلانشهرها در گفت و گو با خبرنگار هیبنا اعلام کردند: آنچه منجر به انجام معاملات خرید مسکن در عمده شهرهای کشور و تداوم حضور متقاضیان مصرفی در بازار می شود پوشش نسبتا مناسب تسهیلات خرید مسکن در تامین هزینه های مربوط به خرید خانه است. این موضوع به خصوص در شهرهای کوچک نمود بیرونی بیشتری دارد و بخش عمده خریداران مسکن در شهرهای کوچک و متوسط با استفاده از تسهیلات خرید مسکن اقدام به خرید واحدهای مسکونی می کنند.

این در حالی است که هم اکنون به دلیل رشد شدید قیمت مسکن در پایتخت عملا متقاضیان مصرفی و خانه اولی ها از متن بازار به حاشیه رانده شده اند و عمده خرید و فروش های ملکی از سوی سرمایه گذاران انجام می شود. با این حال و بنا بر اعلام فعالان بازار معاملات مسکن در کشور به دلیل وجود عامل پشتیبان خرید مسکن در سایر شهرها یعنی تسهیلات خرید مسکن، کماکان متقاضیان مصرفی واحدهای مسکونی در بازار معاملات مسکن حضور دارند و با استفاده از تسهیلات مسکن که عمده آن از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت می شود، اقدام به خرید خانه می کنند.

در واقع تقاضای مصرفی در سایر شهرها به ویژه در شهرهای متوسط و کوچک کماکان در بازار حضور دارد و بنا بر اعلام فعالان بازار مسکن این شهرها، پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان مصرفی خرید خانه و سهم نسبتا مناسب آن در پوشش هزینه های خرید املاک مسکونی علت تداوم حضور متقاضیان مصرفی در بازار است. هر چند طی یکسال گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت ها در همه شهرهای کشور تعداد متقاضیان مصرفی حاضر در بازار مسکن در این شهرها نیز کاهش یافته است و بخش قابل توجهی از خریدهای مسکن از سوی متقاضیان سرمایه ای و سرمایه گذاران ملکی انجام می شود اما حضور متقاضیان مصرفی در بازار معاملات مسکن این شهرها کماکان مشاهده می شود و این گروه از متقاضیان همچنان یکی از اصلی ترین گروه های خریدار بازار مسکن هستند.

در حال حاضر تسهیلات خرید از محل اوراق، تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم و همچنین تسهیلات خرید مسکن جوانان به ترتیب پرطرفدارترین انواع تسهیلات خرید مسکن در بازار معاملات مسکن شهرهای متوسط و کوچک و همچنین بخش قابل توجهی از شهرهای بزرگ و مراکز استان ها محسوب می شود.

فعالان بازار مسکن در شهرهای مختلف کشور می گویند: به رغم افزایش قابل توجه قیمت مسکن در شهرهای مختلف کشور همچنان تسهیلات خرید خانه یکی از اصلی ترین عوامل پشتیبانی مالی از سمت تقاضای مصرفی است که به عنوان یک عامل مهم و اصلی در تداوم حضور متقاضیان مصرفی در بازار مسکن تعداد قابل توجهی از شهرهای کشور شناسایی می شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.