• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
5

خرید تایرهای خودروهای سنگین از سامانه کالای وزارت صمت

  • کد خبر : 30405
  • 30 آبان 1400 - 16:22
خرید تایرهای خودروهای سنگین از سامانه کالای وزارت صمت

در اردیبهشت ماه سال ۹۹ با شیوع ویروس کرونا و لزوم ایجاد بسترهای آنلاین برای خدمت رسانی بهتر به رانندگان زحمتکش صنعت حمل و نقل کشور، وزارت صمت، سامانه اینترنتی صدور حواله اینترنتی تایر را در سامانه کالا راه اندازی نمود. این اقدام با هدف کاهش مراجعه حضوری مالکین ناوگان سنگین و نیمه سنگین جاده‌ای جهت دریافت حواله لاستیک صورت گرفت.

در سال ۹۷ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از صنعت تایر با تصویب ستاد اقتصادی دولت، تایرهای سنگین از زمره کالاهای اساسی خارج و ارز نیمایی ملاک عمل قرار گرفت. در این راستا جهت نظارت بر عملکرد شبکه توزیع و رعایت قیمت های مصوب در نمایندگی های فروش، مقرر شد که فروش تایرهای خودروهای سنگین به صورت حواله ای صورت پذیرد. بدین ترتیب متقاضیان جهت دریافت حواله به شعب استانی سازمان راهداری و پایانه‌های حمل بار مراجعه و با ارائه مدارک و مستندات لازم، تایر مورد نظر خود را خریداری می کردند.

در اردیبهشت ماه سال ۹۹ با شیوع ویروس کرونا و لزوم ایجاد بسترهای آنلاین برای خدمت رسانی بهتر به رانندگان زحمتکش صنعت حمل و نقل کشور، وزارت صمت، سامانه اینترنتی صدور حواله اینترنتی تایر را در سامانه کالا راه اندازی نمود. این اقدام با هدف کاهش مراجعه حضوری مالکین ناوگان سنگین و نیمه سنگین جاده‌ای جهت دریافت حواله لاستیک صورت گرفت.

در گزارشات واصله، بعضاً مشاهده می شود که برخی رانندگان، از روش خرید از طریق سامانه کالا اظهار بی اطلاعی می نمایند و این امر موجب شده که متقاضیان با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب، خرید خود را در بازار انجام دهند.

گروه صنعتی بارز اعلام می دارد که رانندگان محترم خودروهای سنگین می توانند با مراجعه به وب سایت https://kala.ntsw.ir، نسبت به ثبت درخواست و دریافت حواله لاستیک به صورت اینترنتی اقدام نمایند. در این سامانه با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه مطابق با کارت هوشمند و در مرحله بعد با انتخاب تایر، مشخصات حواله را که شامل شماره حواله ۱۴ رقمی، شناسه کالا، مشخصات تایر و نمایندگان فروش است، بصورت پیامکی دریافت و با در اختیار قرار دادن شماره حواله و شناسه کالا به نمایندگان فروش، موفق به خرید تایر با قیمت مصوب و نرخ دولتی شوند.

همچنین توصیه می گردد، رانندگانی که به هر دلیل قصد خرید تایر خارج از سامانه کالا را دارند، قبل از خرید به قیمت های مصوب توجه لازم را داشته باشند و در صورت وجود هر گونه تخلف، مراتب را به نهادهای نظارتی ذیربط اطلاع رسانی نمایند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=30405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.