• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

خاموش‌شدن مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز

  • کد خبر : 15114
  • 01 خرداد 1400 - 14:41
خاموش‌شدن مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز با هدف کمک به پیک بار شبکه خاموش می‌شوند.

به گزارش رویداد خبر ، «مصطفی رجبی مشهدی» روزشنبه در یک پیام تصویری افزود: هم اکنون مصرف برق  مراکز استخراج رمز ارز که به صورت مجاز فعالیت می کنند  به ۳۰۰ مگاوات می رسد که با هدف حفظ  تعادل و پایداری شبکه برق این مراکز قطع می‌شود.

وی ادامه داد: براساس بارهای شناسایی شده و برآوردهای صورت گرفته، در حال حاضر بیش از دو هزار مگاوات برق در مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور مصرف می شود، که این مصارف غیرقانونی به دلیل اتصال های نادرست و افزایش تقاطعه ای مصرف برق باعث آسیب دیدگی و حتی سوختن تجهیزات شبکه شده که خاموشی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوط برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می کنند سریعتر نسبت خاموش کردن اقدام کنند در غیر اینصورت علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف برق منزل آنها قطع خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: هموطنان برای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.

وی ادامه داد: در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمز ارز می پردازند وجود دارد که مردم می‌توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند.

 سخنگوی صنعت برق افزود: پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمز ارز اقدام می کنند، پس از بررسی و تایید صحت  گزارش ارائه شده، انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرعامل توانیر گفت: استخراج کنندگان قانونی رمزارز این روزها با هماهنگی نسبت به خاموش کردن دستگاه های خود اقدام می کنند اما تعدادی هم هستند که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند.

‌وی افزود: این مراکز و افراد به دلیل مصرف غیرمجاز برق علاوه بر افزایش میزان مصرف برق در کشور خسارت به شبکه های برق و مردم وارد می کنند.

متولی زاده ادامه داد: تلاش براین است این مراکز فعالیت خود را قانونی کنند اما اگر به روند غیر مجاز ادامه دهند باشناسایی ضمن برخورد قانونی نسبت به جمع آوری دستگاه های آنان اقدام شده و نیز خساراتی که وارد کرده اند از آنان دریافت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=15114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.