• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

حمایت و استقبال مهندس نبوی رئیس هیات عامل ایدرو از توسعه و نوسازی خطوط تولید لوله گستر اسفراین

  • کد خبر : 70600
  • 09 خرداد 1402 - 14:26
حمایت و استقبال مهندس نبوی رئیس هیات عامل ایدرو از توسعه و نوسازی خطوط تولید لوله گستر اسفراین

“علی نبوی” معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو به همراه فرشاد مقیمی معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو و هیات همراه ضمن بازدید میدانی از خطوط تولید مجتمع صنعتی لوله گستر اسفراین دیدار و گفت و گویی نیز با مدیران این شرکت داشتند.

طی این نشست که گزارش مفصلی از مهم ترین اقدامات شرکت،میزان تولیدات،نوسازی خطوط تولید، مزایای نصب خطوط تولید جدید،موجودی انبار، رشد ۳۰ درصدی تولیدات در ۳سال اخیر، خرید مواد اولیه و هزینه های نوسازی دستگاه ها برای ماندن در بازار رقابت مطرح شد علی نبوی  از پیگیری مهندس مازیار زند مدیرعامل لوله گستر اسفراین برای افزایش آمار تولید و جلوگیری از واردات و ایجاد مانع برای خروج ارز قدردانی کرد.

وی از تلاش ایدرو برای استفاده از توان حداکثری ظرفیت شرکت ها و کارخانجات خبر داد تا در حد امکان از واردات جلوگیری شود یا اگر وارداتی بخاطر عدم توان تولیدات مورد نیاز کشورصورت گرفت اجازه آن با کنترل شرکت ها و کارخانجات انجام شود تا از سود آن سرمایه گذاری بهینه ای صورت بگیرد.

معاون وزیر صمت مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان را سرمایه در گردش بیان کرد که در راستای حل این مشکل باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

به گفته “نبوی” پیگیری موانع و مشکلات از سوی شرکت ها امری ضروری است تا تسهیل این امورات جاری طی جلسات مکرر و مکاتبات صورت گرفته با توافقات مسئولان بالا دست عملیاتی شود، اگرچه اولویت نخست تولیدکنندگان قرارداد با مشتریان است ولی طی توافقات و مذاکراتی که انجام می دهیم ضمن برطرف شدن موانع ، برای واردات نیز مانعی ایجاد خواهیم کرد.

به گفته نبوی واردات ظلمی است که به تولید کنندگان داخلی تحمیل می شود و این مهم با مذاکره و ترفند های سیاسی حل و فصل می شود .

او توجیه پذیری طرح های جدید و بازگشت سرمایه را از مهم ترین طرح های توسعه ای شرکت دانست که با تکمیل مطالعات  از حداکثر ظرفیت شرکت استفاده خواهد شد.

نبوی با بیان اینکه پیگیری مداوم شرکت ها را از عواملی است که به زنده ماندن کارخانجات کمک خواهد کرد گفت : ارائه طرح های جدید و توجیه پذیر،بستن رقابت با مشتریان جدید و … باعث می شود از شکست در بازار رقبا جلوگیری شود و هر واحد تولیدی اگر پیگیری مداومی برای رفع نواقص و کمبود ها نداشته باشد ویران خواهد شد.

افزایش ۳۰ درصدی تولیدات شرکت در ۳ سال اخیر

مهندس فیضی مدیربرنامه ریزی و انبار شرکت لوله گستر اسفراین نیز در این جلسه به تولیدات شرکت لوله گستر اشاره کرد که در ۳ سال اخیر ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته مهندس “احمد فیضی” تولیدات این کارخانه از سال ۸۴ در حالی انجام شد که تاکنون ۳۰۰ هزار تن تولید تحویل شرکت های نفتی شده است ودر شرایط تحریم عامل بسیار مهمی در پایین نگه داشتن قیمت فروش شرکت های چینی بوده است.

لوله گستر اسفراین  نخستین تولید کننده لوله های بدون درز مورد استفاده در صنایع نفت و گاز بوده که از سال ۱۳۸۴ با هدف ساخت لوله های فولادی بدون درز به تولید رسید.

وی ظرفیت اسمی این کارخانه را ۱۲۰ هزار تن لوله بدون درز با قطر ۶ تا ۱۶ اینچ بیان کرد و در پاسخ به سوال مهندس نبوی در خصوص تولیدات همگن شرکت اظهار داشت:سبد تولیدی شرکت متشکل از محصولات همگن هستند و شرکت مجبور است سبد کاملی از تولیدات داشته باشد.
 

اورهال و نوسازی در کارخانه از سال ۱۴۰۰ با پیگیر های مدیرعامل کارخانه انجام شده است و به گفته مهندس فیضی ۱۶۲نقطه گلوگاه تولید شناسایی شد.

۱۰ میلیون یورو هزینه بازسازی و نوسازی تمام خطوط تولید

وی هزینه های مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی تمامی  خطوط تولید را  ۱۰ میلیون یورو عنوان کرد تا  مانع حذف این کارخانه از بازار رقابت شویم.
وی موجودی انبار را نیز بیش از ۸ هزار تن بیان کرد که در سال های اخیر کاهش یافته است.
از پیشنهادات این شرکت استقرار خط تولید لوله های ۳ تا ۱۰ اینچ  به روش PQF است که با نصب این خط مزایای بسیاری نظیر کاهش مصرف ابزار، کاهش هزینه های تولید، توان رقابت با رقبای خارجی، افزایش کیفیت سطحی و … می شود.
از دیگر پیشنهادات ارائه شده راه اندازی و تکمیل خط رزوه زنی لوله های تیوبینگی و تولید لوله های بدون درز CRA  و … بود که با بررسی و برآورد هزینه های  آن توسط مهندس “نبوی” امکان راه اندازی آن فراهم خواهد آمد.
در مورد پیشنهاد تولید لوله های بدون درز CRA مهندس نبوی بررسی لازم برای تامین منابع مالی را حائز اهمیت برشمرد تا با برآورد هزینه های این طرح  راه اندازی این خط تولید که دو بخش آن از سه بخش در اسفراین موجود است عملیاتی شود، اقتصادی بودن طرح در مقایسه با  مکان های دیگر، کاهش زمان احداث و بهره برداری و … از مزایای راه اندازی این طرح به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=70600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.