• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

حضور نمایندگان مطالبه گران، قوه قضاییه و مجلس در بازرسی های معادن

  • کد خبر : 8242
  • 09 بهمن 1399 - 17:13
حضور نمایندگان مطالبه گران، قوه قضاییه و مجلس در بازرسی های معادن

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزات صمت گفت: نمایندگانی از مطالبه گران، نماینده قوه قضاییه، نماینده ‌سازمان محیط زیست‌ و مجلس هم در بازرسی‌های ما از معادن حضور یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی ایروانی در نشست ملی مطالبه گران حوزه معدن اظهار داشت: به هر حال هر فعالیتی عیب و نقص دارد خصوصاً در کشور ما که تحت تحریم هستیم و مشکلات معدن هم جدا از مشکلات کلی کشور نیست؛ معدن هم در خود اشکالات و امتیازاتی دارد. هر فعالیت معدنی و صنعتی ضرر و زیان‌هایی ممکن است داشته باشند و تهدیداتی برای محیط طبیعی ایجاد کند اما به هر حال باید اشتغال و تولید ایجاد شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت ادامه داد: فعالیت‌های معدنی باید در کشور جریان داشته باشد باید ضوابط و شرایطی را فراهم کنیم که کمترین آسیب به محیط زیست استان‌ها و طبیعت وارد شود؛ در بخش معدن آئین‌نامه‌ای وجود دارد و در آن چارچوب، معادن اجازه بهره برداری دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در طبیعت انواع و اقسام عناصر مفید و مضر وجود دارد که در بهره‌برداری معادن عیان می‌شود که باید این عناصر مضر را کنترل و از چرخه خارج کرد. درباره برداشت از معادن نیز از طریق ماهواره برداشت‌ها رصد و میزان برداشت مشخص می‌شود.

ایروانی گفت: نظارت بر اصول فنی استخراج انجام می‌شود و از طریق کارشناسان سازمان نظام مهندسی و بازرسی‌های موردی از معادن بازدید می‌شود، بنابراین در تکرار حوادث پرونده معدن‌دار ابطال می‌شود.

وی با اشاره به تقاضای مطالبه گران، تصریح کرد: هر منطقه‌ای نماینده خود را مشخص کند که در بازدیدها و نظارت‌های ما حضور یابند، نماینده قوه قضائیه هم باشد همچنین نماینده سازمان محیط زیست و مجلس شورای اسلامی هم در بازرسی‌ها حضور یابند.

ایرانی با تاکید بر اینکه نظارت بر معدن ابزارهایی دارد، گفت: برای تعیین میزان استخراج معدن ابزارهای مختلفی وجود دارد که مانیتورینگ یا پهپاد است اما در کشور، ما از این ظرفیت‌ها بی‌بهره هستیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت همچنین به حاشیه‌های معدن طلای بردسکن اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی در خصوص معدن طلای بردسکن ورود کرده و نظارت می‌کنند.

بنابراین گزارش، در این نشست مقرر شد جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مطالبه‌گران حوزه معدن برگزار شود. از سوی دیگر مقرر شد جلسه‌ای با حضور مطالبه‌گران حوزه معدن و محققان بدون تعارض منافع در حوزه بازرسی معدن انجام شود ضمن آنکه مطالبه گران جلسه‌ای با رئیس سازمان محیط زیست و وزیر صمت داشت باشند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=8242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.