• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

حضور تمام قد بانک مسکن در طرح جهش تولید/ توفیق در اجرای طرح بزرگ مسکنی با رویکرد دولت سیزدهم

  • کد خبر : 29521
  • 21 آبان 1400 - 11:28
حضور تمام قد بانک مسکن در طرح جهش تولید/ توفیق در اجرای طرح بزرگ مسکنی با رویکرد دولت سیزدهم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای در حوزه مسکن، از ابتدای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن تمام قد حضور داشته، گفت: با رویکرد دولت سیزدهم، قطعا می توان به تاثیر این طرح در اقتصاد و بخش مسکن امیدوار بود.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به میزان تاثیر جهش تولید مسکن در جبران بخشی از کمبود تولید طی سالهای گذشته اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن یکی از اقدامات خوب مجلس و دولت بود که خوشبختانه دولت سیزدهم نیز اهتمام خوبی بر آن دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مردم باید یک موضوع را مد نظر داشته باشند که اقتصاد ما به دلایل مختلف با مشکلات زیادی مواجه است و بخشی از این اقتصاد نیز مسکن است. بنابراین اجرای طرح جهش تولید مسکن زمانی مثمرثمر خواهد بود که خود مردم نیز در میدان باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تجربیات ناموفق طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن در کنار تجربیات موفق این طرح ها در اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال به کار گرفته شوند، قطعا می توان به تاثیر این طرح در اقتصاد و بخش مسکن امیدوار بود.

وی ادامه داد: ما در مجلس و مشخصا کمیسیون عمران مزیت‌های ویژه‌ای را برای طرح جهش تولید و تامین مسکن قائل شدیم به نحوی که زمین رایگان با اجاره ۹۹ ساله در اختیار خریداران قرار می گیرد. ضمن این که مجوز قانونی اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات بانک ها به بخش مسکن در هر سال صادر شده است. علاوه بر این، قانون جهش تولید و تامین مسکن در هزینه های جانبی برای سازندگان و توسعه گران نیز تخفیف هایی قائل شده به طوریکه هزینه های صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی در این طرح کاهش پیدا کرده است.

پاک فطرت با بیان اینکه با همه این جوانب اما نقش مردم در پیش برد اهداف طرح جهش تولید و تامین مسکن را نمی توان نادیده گرفت گفت: مردم از دولت مردمی انتظار دارند و طبیعتا به آینده این طرح هم امیدوارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از مشکل امروز مسکن بیشتر در شهرهای بزرگ کشور است، افزود: متاسفانه طی ادوار مختلف به دلیل عدم ایجاد امکانات در شهرهای کوچک و روستاها و فراهم نکردن اشتغال پایدار در این مناطق، انگیزه برای مهاجرت های بی رویه به شهرهای بزرگ را افزایش داده است و این موضوع کلانشهرها را با چالش مسکن مواجه کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر کمبود مسکن، یکی دیگر از دلایل خانوارها، نداشتن قدرت خرید کافی برای تامین مسکن به واسطه جهش تورم و افزایش قیمت مسکن طی سال های گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه به هر حال مسکن متاثر از رشد بخش واقعی اقتصاد و متغیرهای کلان اقتصادی است، ادامه داد: قانون جهش تولید و تامین مسکن در این شرایط یک الزام بود و امیدواریم دولت همانطور که در شروع ساخت یک میلیون واحد مسکونی اهتمام دارد، نگاه ویژه ای به فرایند و اتمام ساخت این واحدها داشته باشد چرا که یکی از مشکلات پروژه های عمرانی در کشور ما ناتمام ماندن آنها است که با توجه به رویکرد دولت سیزدهم شاهد اثرات و توفیقات مثبت اجرای این طرح بزرگ و ملی در کشور خواهیم بود.

پاک فطرت همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به عملکرد مثبت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات در این حوزه اشاره کرد و گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای از ابتدای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن تمام قد حضور داشته و به عنوان متولی و بازوی تامین مالی بخش قطعا برنامه ها و حمایت های خوبی برای پیشبرد اهداف طرح خواهد داشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حتی بانک مسکن تسهیلات ویژه ای برای سازندگان در نظر گرفته به طوری که اخیرا سقف تسهیلات ساخت برای سازندگانی که واحدهای خود را مبتنی بر فناوری های نوین بسازند، به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین مشارکت بانک مسکن امیدواری برای تامین مالی به موقع و بهنگام را بیشتر می کند و امیدواریم تمام دولت برای اجرای این طرح بزرگ بسیج شوند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=29521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.