• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
0

حضور آیپد پرو با پردازنده M1 اپل – یکپارچگی بیشتر از قبل

  • کد خبر : 10301
  • 12 اسفند 1399 - 18:50
حضور آیپد پرو با پردازنده M1 اپل – یکپارچگی بیشتر از قبل

یکی از سری پردازنده‌های جدید کمپانی اپل با نام گذاری M برای مک بوک‌های این کمپانی سال گذشته با حضور MacBook Pro رونمایی شد. اما هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که این پردازنده راه خود را به سمت آیپد نیز باز کند و قدرتنمایی خود را در بخش تبلت‌های اپل نیز نشان بدهد. حضور آیپد پرو با پردازنده M1 می‌تواند دنیای تبلت‌ها را با توجه به قدرتمند بودن این پردازنده جابجا کند. همچنین به غیر از قدرت، امکانات دیگری نیز به آیپد پرو خواهند آمد.

اپل سالیان سال است که برای دستگاه‌هایی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند، پردازنده‌های سری A را در نظر گرفته است ولی ظاهرا حضور آیپد پرو با پردازنده M1 قرار است این طلسم را از محصولات اپل بشکند و برای اولین بار شاهد حضور پردازنده‌ی دیگری در کالبد آیپد پرو باشیم. بر اساس گفته‌های Mark Gurman یکی از افراد داخل رسانه خارجی Bloomberg، اپل برای اولین بار سعی دارد دنیای مک بوک و آیپد را با یکدیگر یکی کند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این شخص مستقیما به پردازنده M1 اشاره نکرد و تنها گفته‌های این شخص این بوده است که اپل امسال از پردازنده‌ای خارج از سری A برای عملکردهای پردازشی آیپد پرو استفاده می‌کند.

از آنجایی که تنها پردازنده نزدیک به سری A اپل می‌تواند پردازنده M اپل باشد، این احتمال درباره این سری بالاتر رفته است. قدرت پردازشی پردازنده M1 اپل درحال حاضر بسیار بالاتر از پردازنده‌های A اپل است از این رو در صورت استفاده اپل از این پردازنده، می‌تواند به نوعی دنیای تبلت را کاملا جابجا کند. نکته نرم افزار دیگری که باید به آن اشاره کنیم، امکان اجرای برنامه‌های MacOS بر روی آیپد در کنار برنامه‌های iOS می‌باشد.

اگر اپل بتواند کاری کند تا برنامه‌های MacOS با توجه به استفاده از پردازنده M1، بر روی آیپد پرو اجرا شوند، ابتدا باید قبل از آن به نوعی عملکرد برنامه‌های iOS بر روی این پردازنده را حل کند. با حل شدن این مشکل، مک بوک پرو و لپتاپ‌های آینده اپل همگی قادر به اجرای برنامه‌های iOS با کمترین مشکل خواهند بود. اما در صورتی که بتوانید یک برنامه کامل مثل فوتوشاپ را بدون نیاز به دانلود نسخه موبایل یا سبک شده آن، بر روی آیپد پرو اجرا کنید، خود برگ برنده‌ای برای اپل در بین رقبا خواهد بود.

اپل چند سالی است که سعی دارد آیپد پرو خود را همرده لپتاپ‌های دیگر کمپانی‌ها سازد و ظاهرا با توجه به باز بودن دست اپل در زمینه پردازنده در این لحظه، این امکان بزودی میسر خواهد شد. با این حال باید دید واکنش‌ها نسبت به این محصول چگونه است، آیا اپل از همین پردازنده M1 استفاده شده بر روی مک بوک پرو استفاده خواهد کرد یا پردازنده‌ای ضعیف‌تر جایگزین M1 خواهد شد؟

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=10301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.