• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

جلسه سخنرانی با موضوع عزت نفس؛ فرمول کار و زندگی در قرن ۲۱

  • کد خبر : 11088
  • 25 اسفند 1399 - 16:36
جلسه سخنرانی با موضوع عزت نفس؛ فرمول کار و زندگی در قرن ۲۱

مدیران و به طور کلی افرادی که از عزت نفس کافی برخوردار نیستند، به دلیل ترس از شکست از شروع فرایندهای جدید واهمه دارند، قادر به پذیرش تغییرات نیستند وآرامش درونی لازم را ندارد. این افراد به قوه قضاوت خود ایمان، اعتماد و اعتقاد ندارند و هم تصمیم‌گیری و هم تعهد نسبت به تصمیمات برای آن‌ها دشوار است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، جلسه سخنرانی پیرامون موضوع «عزت نفس؛ فرمول کار و زندگی در قرن ۲۱» با سخنرانی دکتر سیدمحسن علامه دانشیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۹به صورت مجازی برگزار شد. هدف از برگزاری این جلسه، کمک به حل مسائل مدیریتی در صنعت بیمه به عنوان یک صنعت انسان محور و تشرح نقش منابع انسانی در زنجیره ارزش و تحولات سازمان بوده است. در این نشست که به همت میز مطالعات مدیریتی پژوهشکده بیمه برگزار شد، ضمن تبیین ضرورت پرداختن به مباحث مدیریت و رفتار سازمانی در صنعت بیمه، تعاریف جامعی از عزت نفس و آثار فردی و اجتماعی آن ارائه شد.

ماهیت عزت نفس احترام به خود و اعتماد به نفس است و بر این اساس یکی از تعاریف قابل ارائه برای عزت نفس عبارت از برداشت ذهنی است که فرد از خودش دارد و امتیازی که فرد  به خودش می‌دهد. عزت نفس چه با نگاه تئوریک و چه با نگاه کاربردی، به عنوان یک الزام استراتژیک و یک سرمایه روانشناختی است که برای بقای روحی، روانی و حتی جسمانی، بسیار حیاتی است. یک مدیر در نقش رهبر لازم است که خود سرشار از عزت نفس باشند و آن را به دیگر افراد مجموعه‌ی خود نیز هدیه دهد.

بر پایه این گزارش، فرد دارای عزت نفس سالم، به دیگران احترام بیشتری می‌گذارد، با آنان برخورد بهتر و منصفانه‌تری دارد، بدخواه دیگران نیست،از مورد بی‌اعتنایی واقع شدن دچار ترس نمی‌شود، نگران تحقیر و خیانت نبوده و در ارتباط با سایرین موفق ظاهر می‌شود.

از چهره‌های عزت نفس می‌توان به برخورد باز و گشوده با انتقادات، راحتی در پذیرش اشتباهات، انعطاف‌پذیری، خِردگرایی، واقع‌بینی، اتکا به نیروی شهودی و خلاقیت‌های ذهنی، توانایی یوبه‌رو شدن با تغییر، نوعدوستی و تعاون و تمایل به اذعان(و اصلاح) اشتباهات اشاره کرد.

شایان ذکر است با توجه به عمق مباحث و استقبال مخاطبین و فعالان صنعت مقرر شد دکتر علامه در جلسه دیگری نیز حضور داشته باشند که ادامه مباحث پیگیری شود و  با گرد آوری نقطه نظرات و تجربیات موردی فعالان صنعت بتوان به صورت عملیاتی تر و با ذکر مثال هایی به صورت موردکاوی به مباحث پرداخت.

لذا از علاقمندان تقاضا می شود برای اعلام نقطه نظرات و سوالات و تجربیات خود با میز مطالعات مدیریتی بیمه ارتباط برقرار کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.