• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

تولید بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته‌گری پیوسته در اسفراین

  • کد خبر : 22726
  • 09 شهریور 1400 - 16:03
تولید بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته‌گری پیوسته در اسفراین

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از تولید بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته‌گری پیوسته در این مجموعه صنعتی شهرستان اسفراین خبر داد. به گزارش رویداد خبر ، علی ملک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متخصصان مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توانستند تولید شمش فولاد آلیاژی با گرید x52 و سایز ۵۳۰ میلی‌متری را برای […]

به گزارش رویداد خبر ، علی ملک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متخصصان مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توانستند تولید شمش فولاد آلیاژی با گرید x52 و سایز ۵۳۰ میلی‌متری را برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه انجام دهند.

وی ادامه داد: این اندازه از شمش فولاد آلیاژی در صنایع نفت و گاز کاربرد بسیار دارد که اکنون در مجتمع صنعتی اسفراین به تولید انبوه رسیده و از آن جایی که تأمین‌کننده مواد اولیه شرکت لوله گستر اسفراین هستیم، نیاز آن‌ها را نیز تأمین می‌کنیم.

وی به تفاوت تولید شمش فولادی به روش ریخته‌گری پیوسته با ریخته‌گری در داخل قالب‌های فلزی (اینگات) اشاره کرد و گفت: در روش تولید شمش فولاد آلیاژی به روش ریخته‌گری پیوسته، کیفیت و سرعت تولیدات به‌شدت افزایش می‌یابد و با کاهش ضایعات از ۲۵ درصد به پنج درصد، هزینه تولید نیز به‌شدت کاهش می‌یابد.

ملک افزود: برای راه‌اندازی این خط تولید ۹۴ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه شد تا شرکتی ایتالیایی به‌عنوان مشاور و طراح خط CCM اقدامات لازم را انجام داده و خط تولید در ۶ اندازه را تحویل ما دهد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین تصریح کرد: این شرکت خارجی خط‌های ۲۵۰، ۳۶۵، ۴۳۰ و ۴۵۰ میلی‌متری شمش‌های فولادی به روش ریخته‌گری پیوسته را پس از آزمودن، تحویل داد اما در آزمودن خطوط ۵۳۰ و ۶۳۰ میلی‌متری پرهیز داشت.

وی تأکید کرد: ما نیز با تکیه بر توان متخصصان داخلی خود، خط تولید شمش فولاد آلیاژی با گرید x52 و سایز ۵۳۰ میلی‌متری را برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه راه‌اندازی کرده و از پرداخت ۱۲۰ هزار یورو در ازای هر بار آزمودن خطوط، صرفه‌جویی ارزی کردیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=22726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.