• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

توضیحات عراقچی درباره اخرین تصمیمات در مذاکرات وین در کمیسیون امنیت ملی

  • کد خبر : 16658
  • 20 خرداد 1400 - 2:27
توضیحات عراقچی درباره اخرین تصمیمات در مذاکرات وین در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور عراقچی در جلسه‌ امروز این کمیسیون گفت: طبق توضیحات ارائه شده منون در حال تبادل در مذاکرات وین کمی شفاف تر و دقیق تر شده است.

به گزارش رویداد خبر ، ابوالفضل عمویی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای عراقچی رییس هیات تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی جهت بررسی روند مذاکرات بین ایران و ۱+۴ برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از آخرین دور گفت و گو ها ارائه کرد که طبق آن متونی که در حال تبادل بین هیات هاست، کمی شفاف تر و دقیق تر شده، هر چند موضوعات اختلافی در مواردی همچون رفع تحریم ها، ترتیبات اجرایی و موارد این چنینی باقی مانده است. همچنین در بخش تحریم موارد مشخص مربوط به افراد و نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده که هیات مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عموی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده مجددا دور مذاکرات مجدد در وین از سر گرفته می شود. مواضع جمهوری اسلامی در وین به صورت ثابت و قطعی دنبال می شود که آن ها رفع کلیه تحریم ها و راستی ازمایی لغو تحریم هاست و بعد از آن ایران آماده برگشت به تعهدات هسته ای خود در برجام است.

وی گفت که در این جلسه  نمایندگان بر حفظ مواضع اصولی نظام و اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی و تطابق آن در مذاکرات تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=16658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.