• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

توسعه صنعتی استان یزد با انتقال آب خلیج فارس + فیلم

  • کد خبر : 26001
  • 10 مهر 1400 - 13:44
توسعه صنعتی استان یزد با انتقال آب خلیج فارس + فیلم

با بهره برداری از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد در حال حاضر سالانه دومیلیون مترمکعب آب به استان یزد منتقل می‌شود.

تجارت گردان – ظرفیت انتقال آب این خط سالانه ۲۰میلیون‌ مترمکعب است که در حال حاضر تنها دومیلیون مترمکعب آن به مصرف می‌رسد.

به گفته مدیر مجتمع صنعتی چادرملوی اردکان، این خط به طول ۸۲۰کیلومتر شامل آب شیرین کن و ۱۲دستگاه پمپاژ است که آب را به استانهای یزد و کرمان منتقل می‌کند.

این طرح با سرمایه گذاری شرکت‌های معدنی صنعتی گل گهر، معدن مس سرچشمه و شرکت معدنی صنعتی چادرملو طی مدت ۶سال و با سرمایه گذاری افزون بر ۲۵هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

خلیلی مدیر مجتمع صنعتی چادرملوی اردکان گفت: با افتتاح این خط لوله، آب مورد نیاز مجتمع صنعتی جادرملو از خط انتقال خلیج فارس تامین می‌شود به گونه‌ای که در تابستان آب ۵حلقه چاه مصرفی و آب انتقالی مورد مصرف در این شرکت از گردونه مصرف حذف و در اختیار استان برای کمک به تامین آب شرب قرار گرفته است.

مدیر اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس هم اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰لیتر آب در ثانیه و سالانه دومیلیون مترمکعب آب به استان منتقل می‌شود.

غفوری افزود: ظرفیت انتقال آب این خط سالانه ۲۰میلیون‌ مترمکعب است که تا ۳۰میلیون‌ مترمکعب قابل افزایش است و می‌تواند آب مورد نیاز بخش صنعت استان را تامین کند.

شکوهی مدیر انرژی مجتمع صنعتی چادرملو نیز تصریح کرد: با اتصال دیگر واحد‌های فولادی مستقر در این مجتمع، ظرفیت انتقال آب به ۴میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

کیفیت بالای آب و دارا بودن استاندارد‌های بالا در مصرف در کنار ظرفیت بالای انتقال آب خلیج فارس باعث شده تا پایداری منابع آبی استان برای تامین آب شرب و صنعت افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار هم گفت: اجرای این ابرپروژه در استان علاوه بر ایجاد خودباوری و کمک به تامین آب استان باعث توسعه بیش از پیش استان و ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی استان یزد خواهد شد.

به گفته صادقیان با هماهنگی انجام شده با شرکت آب خلیج فارس قرار است تا چند سال آینده پهنه‌های صنعتی استان از جمله شهرک‌های صنعتی به این آب متصل شوند.

غفوری مدیر اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس در این زمینه می‌گوید که این شرکت آماده است بر حسب توافق سرمایه گذار، این آب را به واحد‌های صنعتی و شهرک‌های ۷گانه صنعتی استان منتقل کند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=26001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.