• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

توسعه بیمه‌های زندگی از مسیر تنوع بخشی در مزایا و خدمات

  • کد خبر : 7197
  • 24 دی 1399 - 15:54
توسعه بیمه‌های زندگی از مسیر تنوع بخشی در مزایا و خدمات

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل بیمه نوین، وحیدرضا جمالی مدیر بیمه‌های اشخاص انفرادی این شرکت در گفت‌وگو با سایت چابک آنلاین، گفت: بسیاری از مؤلفه‌های محصول در حوزه بیمه‌های زندگی یکسان و در مواردی بسیار شبیه به‌هم هستند. وی، مهم­ترین دلیل عدم تنوع بخشی به محصولات و خدمات بیمه‌ای را یکسان بودن سیستم بیمه‌ای این شرکت‌ها […]

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل بیمه نوین، وحیدرضا جمالی مدیر بیمه‌های اشخاص انفرادی این شرکت در گفت‌وگو با سایت چابک آنلاین، گفت: بسیاری از مؤلفه‌های محصول در حوزه بیمه‌های زندگی یکسان و در مواردی بسیار شبیه به‌هم هستند.

وی، مهم­ترین دلیل عدم تنوع بخشی به محصولات و خدمات بیمه‌ای را یکسان بودن سیستم بیمه‌ای این شرکت‌ها با یکدیگر و عدم رغبت بیمه‌گران برای ورود به بازار سایر محصولات زندگی به دلایل محدودیت‌های قانونی و همچنین شرایط خاص اقتصادی کشور دانست.

مدیر بیمه‌های اشخاص انفرادی شرکت بیمه نوین افزود: باتوجه به شرایط خاص اقتصادی کشور به لحاظ نوسانات شدید متغییرهای اقتصادی و با عنایت به اینکه بیمه‌های زندگی دارای ساختار بلند مدت هستند، لازم است که بیمه‌گران محصولات و خدمات را به گونه‌ای طراحی کنند تا در زمان بهره‌مندی مشتری و یا بازماندگان وی از منافع بیمه‌نامه، حداکثر رضایتمندی حاصل شود.

جمالی گفت: با توجه به اینکه در نهایت بخش بزرگی از فروش بیمه‌های زندگی توسط شبکه فروش رقم خواهد خورد، باید انگیزه‌های لازم برای آنها جهت فروش خدمات بیمه‌ای از طریق تقویت کارمزد اینگونه خدمات و همچنین سایر موارد انگیزشی نیز اقدام شود.

وی، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا صنعت بیمه و به‌خصوص بیمه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داد، گفت: به‌دلیل گسترش سریع این ویروس و اعمال محدویت‌های سراسری و قرنطینه بسیاری از مشاغل تعطیل و یا با کاهش ظرفیت به کار خود ادامه دادند که این امر منجر به کاهش درآمد اقشار مختلف و به‌تبع آن عدم رغبت در خریداری بیمه‌نامه‌های اختیاری به خصوص بیمه‌های زندگی ویا عدم توانایی در پرداخت اقساط شد که در نهایت موجب افزایش حجم معوقات در شرکت‌های بیمه‌ای شد.

جمالی، در پاسخ به این پرسش که “چرا شرکت‌های بیمه‌ای در فاصله یکساله رونق بورس به فکر راهکاری برای جلوگیری از افت فروش بیمه‌نامه عمر نیافتادند؟”گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و در نظر گرفتن شاخص‌های کلان اقتصادی به لحاظ علمی رشد ناگهانی بورس دور از ذهن به نظر می‌رسید.

 وی، ادامه‌داد: اما در عین حال با محقق شدن این امر، بسیاری از شرکت‌های بیمه نسبت به اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بورس و بازار سرمایه اقدام کردند که اثر این امر در سودهای قطعی محقق شده در پایان سال مالی ٩٨ و ٩٩ مشخص شد.

مدیر بیمه‌های اشخاص انفرادی شرکت بیمه نوین، معتقداست که درحال‌حاضر در بیشتر محصولات بیمه زندگی عرضه شده در بازار بدون در نظر گرفتن ترجیحات سرمایه‌گذاری مشتری، میزان درجه ریسک پذیری و یا ریسک گریزی، محصولی یکسان ارایه می‌شود، در حالیکه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های این بازار و یا سایر بازارهای پرریسک و درعین حال پربازده باید در محصولات بیمه‌های زندگی تنوع بخشی در سبد سرمایه‌گذاری منابع پرداختی مشتریان ایجاد شود.

جمالی همچنین در خصوص توسعه محصولات در شرکت بیمه نوین گفت: توسعه محصولات و حرکت براساس نیاز روز مشتریان، یکی از اهداف اصلی شرکت بیمه نوین در ارائه خدمات است و بر همین اساس ١٢ بیماری از جمله ابتلا به ویروس کرونا به پوشش امراض خاص تکمیلی بیمه عمر و سرمایه گذاری اضافه شده است.در این پوشش، بیماری‌های سکته‌های قلبی و مغزی، تمامی اعمال جراحی قلب، انواع سرطان، پیوند اعضاء، ام اس، هپاتیت B و C ، آلزایمر، پارکینسون، دیالیز به علت نارسایی کلیوی، نابینایی کامل، ناشنوایی کامل، کُما، مننژیت، عفونت و ابتلا به ویروس کرونا جبران می‌شوند.

وی در پایان همچنین افزود: با توجه به نیاز دریافت خدمات بیمه درمان، طرحی به نام «شایگان» نیز به عنوان یک مزیت برای بیمه‌شدگان عمر و سرمایه‌گذاری نوین در نظر گرفته شده و بیمه‌شدگان بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه نوین می‌توانند یکی از طرح‌های شایگان را بر طبق شرایط و نیازهای خود خریداری کرده و خدمات پوشش‌های درمانی دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=7197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.