• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
0

تلگرام به جلوگیری از انتشار غیر قانونی فیلم، سریال و موسیقی محکوم شد

  • کد خبر : 9311
  • 26 بهمن 1399 - 18:00
تلگرام به جلوگیری از انتشار غیر قانونی فیلم، سریال و موسیقی محکوم شد

براساس حکم دادگاه، تلگرام باید از انتشار فیلم‌، سریال و موسیقی غیر قانونی در این پیام‌رسان جلوگیری کند. رأی دادگاه پس از شکایت‌های مختلف در این باره صادر شد.

به گزارش TorrentFreak، گروهZIRA که در جهت مبارزه با دانلود غیر قانونی فعالیت می‌کنند، اعلام کرده بود که تلگرام روی محتوایی که به‌ وسیله کاربران منتشر می‌شود، نظارت کافی ندارد و به پیام‌هایی که درباره حذف محتوا دریافت می‌کند، توجه زیادی ندارد. البته تلگرام سعی دارد با روش‌های جدید جلوی انتشار غیر قانونی بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی‌ها را بگیرد.

در ماه نوامبر گذشته سازمان‌های RIAA و MPAA  هم به این موضوع اشاره کرده بودند که تلگرام به اندازه‌ی کافی با دانلود غیر مجاز مبارزه نمی‌کند. در فوریه سال ۲۰۲۰ سازمان ZIRA اعلام کرد که سرورهای تلگرام میزبان فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی‌هایی شده‌اند که بدون اجازه توسط کاربران مختلف دانلود می‌شوند. حتی مشخص شده است که کاربران با پرداخت پول می‌توانند محتوای مدنظر خود را دانلود کنند.

سازمان ZIRA از دادگاه درخواست کرده بود که علیه این اقدام تلگرام کاری انجام بدهد و همچنین از بسیاری از ISP-ها در خواست کرده بود جلوی ورود کاربران به برخی از گروه‌های تلگرامی را بگیرند. پس از منتشر شدن این گزارش، تلگرام اقداماتی در حوزه مبارزه با دانلود غیرمجاز انجام داد و صداها کانال را مسدود کرد.

بااین‌حال اقدامات تلگرام به نظر سرعت کافی ندارند و سازمان ZIRA همچنان از این موضوع ناراضی است. حالا با دستور قاضی رامی امیر، تلگرام از فراهم ‌کردن شرایطی که به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم، کاربران بتوانند به دانلود غیر مجاز فیلم، سریال‌ و موسیقی بپردازند، منع می‌شود. در ادامه مشخص شد که تلگرام باید برای جبران خسارت مبلغ ۳۰۷۰۰ دلار پرداخت کند.

در آوریل سال ۲۰۲۰ دادگاهی در ایتالیا به تلگرام دستور داد ۱۹ کانال که محتوای غیر قانونی از جمله روزنامه‌های مختلف را مجانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، مسدود کند و تلگرام به‌سرعت ۷ کانال را مسدود کرد.  

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=9311

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.