• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تقدیر رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همراه اول بخاطر نگاه ویژه به معارف دینی

  • کد خبر : 11150
  • 26 اسفند 1399 - 12:34
تقدیر رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همراه اول بخاطر نگاه ویژه به معارف دینی

در مراسم رونمایی از سایت ۵G همراه اول در قم، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همراه اول بخاطر نگاه ویژه به معارف دینی تشکر کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آئین افتتاح سایت ۵G استان قم صبح امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بهرام سرمست استاندار قم، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، محمد حاج عینی مدیر مخابرات منطقه قم، برخی از نمایندگان استان قم در مجلس، جمعی از مدیران همراه اول، شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه ظرف یکسال گذشته که درگیر ویروس کرونا بودیم بسیاری از کسب و کارها کم رنگ و بسیاری از فعالیت ها به فضای مجازی منتقل شد، اظهار کرد: امسال پرکارترین سال برای حوزه ارتباطی کشور و به ویژه اپراتورها بود. مصرف اینترنت در همراه اول تقریبا دو برابر سال قبل شده است.

وی افزود: این موضوع توسعه پایدار می‌طلبد؛ زیرا مردم انتظار دریافت سرویسی باکیفیت سابق را دارند؛ به‌عبارتی دیگر نیاز به اقدامی جهادی در این زمینه داشتیم.

مدیرعامل همراه اول ابراز کرد: به‌عنوان مثال در حوزه دانش آموزی به محض شیوع کرونا توانستیم ظرف یک‌ماه، «شبکه دانش‌آموزی شاد» را صفر تا صد در همراه اول بالا بیاوریم و اکنون نزدیک به ۱۲ میلیون دانش‌آموز در حال استفاده از این بستر هستند.

وی تصریح کرد: ناگزیر هستیم بخاطر افزایش تقاضا در بازار به سمت تکنولوژی های جدیدتر حرکت کنیم؛ شاید تا چند سال قبل داشتن سرویس ۳G برای عده ای خوشحال کننده بود؛ اما الان اگر ۴G نباشد، در حوزه ارتباطی یک نقص تلقی می شود.

اخوان بهابادی با بیان اینکه بعد از چند سال طرح مباحث مطالعاتی ۵G در همراه اول، اکنون به صورت تجاری وارد مرحله بهره برداری از این نسل ارتباطی در شبکه شده ایم، بیان کرد: اکنون در حال کار مطالعاتی برای نسل بعدی فناوری یا همان ۶G هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اشاره ای به راه اندازی سایت های ۵G ابتدا در مشهد مقدس و سپس تهران داشت و گفت: سومین استان هم با توجه به هدف و دیدگاه مان قم در نظر گرفته شد. می توانستیم سایتمان را در جایی توریستی روشن کنیم، اما معتقدیم اپراتوری که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی کار می کند، باید اعتقاداتش را هم بروز کند.

وی با تأکید بر اینکه معتقد هستیم حفظ آرمانها در شعار هم باید دیده شود، خاطر نشان کرد: موضوع «محتوا» از این به بعد مهم خواهد بود؛ هر چند در تکنولوژی های قبلی هم مهم بوده، اما نسبت به آن غفلت شده است.

اخوان بهابادی یکی از نقص های بزرگ را در حوزه محتوا دانست و یادآور شد: با استفاده از تکنولوژی ۵G می توانیم یک فیلم دو ساعته را ظرف یکی دو دقیقه دانلود کنیم؛ لذا اگر از این فضا با تولیدات ایرانی-اسلامی و با حجم انبوه استفاده کنیم، جولانگاه بیگانگان نخواهد شد.
آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با بیان اینکه این تکنولوژی جدید (۵G) برای رفع نیازهای مردم در حوزه های مختلف نظیر تجارت، نشر معارف نورانی قرآن بکار گرفته می شود، اظهار کرد: این یک نیاز اساسی در بعد زندگی مادی و معنوی مردم است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مدیران ارشد همراه اول بیان کرد: احساس خستگی نکنید و به فرمایش امام حسین(ع) هر جا نیازهای مردم به سمت شما آمد، این نعمت خداست و شکر این نعمت در مسئولیت‌پذیری شما و به استقبال رفتن شما برای رفع نیازهای مردم است.

وی با بیان اینکه بهترین مردم کسانی هستند که بیشترین خدمت را به مردم می کنند، تصریح کرد: از تعبیرات دکتر اخوان بخاطر دغدغه های دینی که دارند تشکر می کنم؛ همانطور که ایشان گفتند در کشور مشکل سخت افزاری نداریم و به تعبیری، جاده را تأمین می کنیم، اما تأمین امنیت بعضا برای این جاده وجود ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری تأمین امنیت برای جاده محتوا را مهم قلمداد کرد و گفت: شاید جاده ای درست کنیم که داعش در آن تردد داشته باشد؛ اما در مقابل شاید هم بتوانیم جاده ای توسعه دهیم که اردوهای اربعینی به سمت کربلا روانه شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار دیگر اقدام همراه اول برای توسعه ۵G با رویکرد گسترش معارف دین را بسیار زیبا عنوان کرد و گفت: در متن دعوتنامه من نوشته اند که توسعه این تکنولوژی را با بهره گیری از توان متخصصان جوان و متعهد داخلی انجام داده اید که این موضوع بسیار ارزنده است؛ با این قبیل اقدامات مخصوصا در دوران شیوع کرونا، دنیا بهت زده شد و دیدند هر چه تحریم می کنند اما ایرانی ها ایستادند و اقدام های به موقع هم انجام می دهند.

آیت الله حسینی بوشهری اشاره ای به اهمیت حوزه «محتوا» داشت و اظهار کرد: با توجه به اینکه اگر محتوای درست و غنی در اختیار جوانان قرار گیرد، به سمت داخل گرایش پیدا خواهند کرد؛ اما اگر صحنه را خالی کنیم، دیگران می آیند این صحنه را اشغال می کنند.

وی خطاب به مدیریت ارشد همراه اول گفت: امیدوارم با نگاه ارزشی شما، «حوزه علمیه» نیز بتواند در امر محتوا پا به پای شما و مطابق نظر رهبری اقدام کند.
آیت الله حسینی بوشهری ضمن تبریک به مردم انقلابی و خوب استان قم بخاطر میلاد امام حسین(ع) و همچنین این توسعه، بار دیگر از محققان و پژوهشگران دینی برای استفاده از ظرفیت فراهم شده جهت اشاعه امور دینی و فرهنگی درخواست مشارکت کرد.

بهرام سرمست استاندار قم هم در این مراسم با بیان اینکه اقدام همراه اول در توسعه ۵G همراهی با انقلاب های عظیمی نظیر کشاورزی، صنعتی و… است که جامعه بشری به خود دیده است، اظهار کرد: امروز جامعه بشری به واسطه تکنولوژی های ارتباطی به هم متصل شده است و مرزبندی های جغرافیایی و سیاسی سابق از بین رفته است.
وی خاطر نشان کرد: اکنون اساس تقسیم بندی ها، تولید، مصرف و گردش اطلاعات است.
استاندار قم انتخاب این استان برای پیاده سازی ۵G را هوشمندانه و هدفمند دانست و تصریح کرد: قم نه تنها یک کلانشهر بلکه یک جهانشهر است؛ زیرا در حوزه نشر معارف اسلامی رتبه یک را دارد و از حضور جامعه المصطفی، حوزه های علمیه و دانشگاه های بسیاری بهره مند است. علاوه بر اینها حضور ۲۰ میلیون زائر را در مناسبت های مختلف این استان شاهد هستیم.

در ادامه این مراسم سایت ۵G همراه اول مستقر در مجتمع تجاری زمزم، مشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اذن آیت الله حسینی بوشهری بهره برداری شد و مرتضی طاهری بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول که در محل سایت نصب شده مستقر بود تست سرعت گرفت.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.